|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-15 16:39:00
|
|
Inger |
Du ska inte ta det så allvarligt! Du ska inte "göra något med dem" som du skriver. Du ska fortfarande vara DU, det är DU bäst på! Det är inte härmande det handlar om och du har redan ett PERSONLIGT språk, något som du har jobbat hårt på. Men, jag tog bara upp sådant man diskuterar på skrivarskolor, varken mer eller mindre. Något märkvärdigt är det inte.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-15 16:40:00
|
|
Inger |
Jag menar skulle jag ha pratat om "adjektiv", "berättarperspektiv" osv, så hade det varit ojuste mot dig om jag INTE hade utvecklat vad jag menade? Eller? Jag glömde att rösta när jag skrev och nu tryckte jag på 5 stjärnor, så du kanske förstår nu vad jag menar? Jag ville bara tipsa dig lite på andra "sätt" att se det på... Själv är jag glad för all konstruktiv kritik man kan få! Jag kunde givetvis ha mailat dig för det retade visst någon...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-15 16:41:00
|
|
Inger |
Det är svårt att vara alla till lags. Min avsikt var i alla fall god. Och kommentarsutrymmet ger begränsningar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-15 17:21:00
|
|
connyp |
Jag är åtminstone tacksam för dina råd. Jag är luttrad när det gäller röda markeringar. Du skulle sett boken efter redaktören vart klar med den. Oj, oj, oj. Ändra, ändra, ändra. Men vet du; ofta blir det mycket bättre när man lyssnar. Så tack igen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-15 18:18:00
|
|
Inger |
BRA! Då har du redan gjort erfarenheten ;- Vissa bokförläggare är idag inte lika "snälla" utan kräver redan mycken kunskap av författaren/poeten/skribenten. Du vet, en kostnadsfråga att ha redigerare och kriarättare. Annat var det på Moa Martinssons tid ;-
Ett diktverk som du ska få utgivet, eller? I så fall kommer jag att reservera boken på bibblan!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-15 19:25:00
|
|
connyp |
Nopp. Det är en roman. Det är Forum Bonniers som ger ut den. Kommer i januari hoppas jag. Men jo, min redaktör är snäll. Jag tyckte det var otroligt mycket ändringar, men hon sa att det var ett av hennes lättaste manus någonsin. Det blir satan så mycket ändringar ändå, tyckte jag. Mycket arbete.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-15 19:28:00
|
|
connyp |
och förresten; rolig tråd den där andra. Var det någon som hoppade på dig? Tråkigt. Det har hänt mig också. Det är inget roligt när det blir så. Igen. Jag är tacksam.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-15 19:42:00
|
|
Inger |
DEN ska jag läsa, mailar dig sen vad jag tycker ;-
Även "proffsens" texter nagelfars. Finns en uppgft på att runt 30 av manuset stryks. Fråga din förläggare... ;- Jag önskar dig all lycka som finns i universum och tio varv till. Det är du värd. Hårt slit belönar sig i längden.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-15 21:32:00
|
|
Ingrid O Losell |
Connyp & Inger - Det var jag som råkade bli "påhoppare" - det var verkligen inte min avsikt. I hastigheten slant det in ett onödigt adjektiv. Förlåt!! Har bara varit så väldigt nyfiken på Ingers egna texter då sign. Inger trots tidsbrist förekommer så flitigt i kom.fälten :
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-15 22:32:00
|
|
Inger |
Ingrid: Där ser du vad onödiga adjektiv kan ställa till med ;- Nå, så "farligt" var det inte.
Jo, jag har varit engagerad i framför allt i några ämnen här och fast man inte har tid så ger jag mig fan på att... Nej, vi lämnar det tack! ;-
NU måste jag komma igång med eget skapande , har deadline, möjligt att jag skjuter in några texter senare. Har 3 outnyttjade, vad det nu kallas, artiklar att skriva. Vi får väl se... Lite dikter, kanske kåseri...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-15 23:54:00
|
|
Ingrid ... |
Trevligt Inger! Ska försöka hålla kollen då och då så jag kan få chansen att "syna dej i sömmarna" :
Det där med deadline känner jag väl till från mitt eget yrkesliv - skadar inte att tvingas prestera ibland - men, det är både på ont och gott. Lycka till med ditt projekt!
|
| |