|
Inlägg #21: Postat: 2004-08-16 09:41:00
|
|
Sunny |
Problemet Inger är att jag har lärt mig för länge sedan att en pedofil inte ändrar sexuell läggning ens i hög ålder. Du tror att vi kan få dem att inse att de är sjuka o så ändrar de sig? Om det vore så lätt. Vi måste nog alla inse att en viss del av människorna är pedofiervarför kan vi lämna därhän o hur ska vi leva med dem i vårt samhälle? Dels bör barnen skyddas: dels bör alla oansett läggning kunna leva ett värdigt liv.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-08-17 20:30:00
|
|
Anna |
Bra rutet Inger! Det är en fröjd att läsa det du skriver! Och Solen: det kan adlrig vara naturligt att ha samlag med sin avkomma, det förekommer ju inte i naturen där djuren styrs av instinkter för vad som är rätt och fel!!
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-08-17 20:32:00
|
|
Anna |
Vi säger att vi hade ett samhälle där detta var OK. När slutade det vara ok då?? Ska man sätta en åldersgräns på barnen? Kommer den att hållas? Ska man få gifta sig med sin pappa/mamma, oavsett konsekvenserna detta kan få? Vad händer om någon ung flicka blir gravid med pappa? Detta skulle vara ett vanligt problem. Är det då rätt att föda fram genetiskt defekt, oftast svårt utvecklingsstörd avkomma??
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-08-18 00:35:00
|
|
Anders Svensson |
Anna: ALLT förekommer i djurvärlden. Även incest. Det finns organismer som klonar sig själva. Vad som är rätt och fel styrs endast av hur fördelaktigt det är för arten/samhället/individen. Delfinungar har t.ex. sex med sina mammor. Incest med barn är INTE bra i vårt samhället. Men om två vuxna släktingar fattar tycke för varandra så får de gärna leva och ha sex med varandra. Men det ska inte vara tillåtet för dem att avla barn anser jag.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-08-18 10:39:00
|
|
Anna |
Jaha, och hur ska man styra det hade du tänkt? Precis som Zoofiler, märker jag att du som pedofil ursäktar ditt beteende med exempel från djurvärlden! Som jag dessutom är ganska säker på är påhittade. Alla djuruppfödare vet att incest tyder på att djuret är psykiskt stört, att avkomman inte kan få överleva. Det är INTE naturligt!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-08-18 16:08:00
|
|
Sunny |
Anna: jag utgår ifrån att du inte har hund? Du ska veta att i hundavlel liksom i hästavel är det vanligt att para en hane med sin avkommai fall man vill förstärka en bra gen. Gör man det för ofta blir rasen dålig vilket hänt t.ex S:T Bernhardhundarna o andra "små" raser i Sverige. Djur som får bestämma själva para sig kors o tvärs katter,hundar m.fl för de vet nog ingenting om den biologiska pappan o hans roll? Men däggdjursstadiet bör vi väl ha lämnat bakom oss?
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-08-18 16:11:00
|
|
Sunny |
Å anrda sidan så händer det bland rovdjur i flock att den gamle hannen AlfaHdör eller drivs bort:Den nye brukar då bita ihjäl flockens ungar för att därefter få föra sina egna gener vidare. Lejon är ett bra exempel. Så på något sätt anar de det här med faderskap??
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-08-18 19:52:00
|
|
Anna |
Håller med, jämförelser med djur är inget att komma med.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-08-18 20:23:00
|
|
Sunny |
Enig. Vi är ju ett däggdjur men vi har kommit en så lång väg ifrån det primitiva tillståndet att vi måste bortse från det. Annars kan vi t.ex inte ge folk nya tänder: det är iNTE naturligt.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2004-08-18 23:10:00
|
|
Anders Svensson |
Anna: Det var faktiskt du som tog upp en jämförelse med djur först, i svar 22. Jag försökte bara visa för dig att djur inte alls går att använda som argument för människors sexuella beteenden. Vissa djurarter gör saker som människor aldrig borde göra. Du missförstod mig helt och hållet. Men ursäkta om jag var otydlig.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2004-08-19 10:46:00
|
|
Anna |
Anders: Och nu inser jag att det är ett uselt argument att ta upp djur...skäms på mig. Vi har kommit längre än djuren och kan aldig jämföra oss med dem, det är alla här eniga om nu!
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2004-08-19 11:32:00
|
|
Beckisbarnet |
Om människan är ett djur eller inte är bara en definitionsfråga. Eftersom det är vi männskor som har kallat djuren för djur och oss själva för männsikor så är det såklart vi som betsämmer var gränsen går. Människor är inte djur och djur är inte människor!
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2004-08-19 20:43:00
|
|
Sunny |
Nog är vi djur: vad annars? Men vi har ett rikare språk o högre social förmåga än många andra djur.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2004-08-20 00:01:00
|
|
Beckisbarnet |
Sunny: Tja... är vi inte djur så är vi människor. Har du kanske något vetenskapligt bevis som pekar på motsatsen?
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2004-08-20 14:05:00
|
|
Sunny |
B: Jag ser ingen större skillnad? Nåt fel med glasögonen kanske??*ler*
|
| |