Jag är pedofil!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-08-15 14:33:00
Anders Svensson
Solen: Vad har detta med läggningen pedofili att göra? Frågeställningen är dock intressant. Men pedofili behöver inte betyda att man tänder på sina egna barn eller ens syskon. Jag har aldrig haft sexuella fantasier om någon familjemedlem. Inte som jag minns i alla fall. Jag tror att det skulle uppstå ett flertal problem om föräldrar visade ett sexuellt intresse av sina barn.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-15 14:41:00
Inger
Nej, det här handlar inte om samhällets, eller vad du närmare tydligen vill ha det till: Hemlighetsmakeriet.
Vi har vår förlängda barndom för att arten tjänar på det; det ligger i de vuxnas - artens - intressen att värna och skydda barnet, som befinner sig på en helt annan nivå än en vuxen på ALLA SAMTLIGA plan.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-15 14:42:00
Inger
Var finns en biologisk poäng med att "kulturellt" - i din fiktionvärld - försöka påskynda något som absolut INTE går att så göra? Vi skadar endast barnet. T ex en vuxen sexuell upphetsning riktad direkt till barnet skrämmer endast det! Du behöver inte alls oroa dig, den dagen kommer oundvikligen-KOMMER OUNDVIKLIGEN - när det pockar inifrån hos tonåringen och den själv aktivt nu agerar i sökbeteenden efter partners UTANFÖR familjen!
Inlägg #4: Postat: 2004-08-15 14:43:00
Inger
När tonåringen som nu först har bl a kemiska/ anatomiska/ neurofysiologiska förutsättningarna igång. Och du, NU på allvar bryts barndomen. Tack o lov, annars skulle arten dö ut! Den tonåring som däremot hindras av störda föräldrar kommer själv däremot att bli störd. Vem fan vill frivilligt knulla sin mamma eller pappa?
Inlägg #5: Postat: 2004-08-15 14:43:00
Inger
Dina "teorier" fanns på 70-talet i bl a freudianska psykologiböcker. Så sexneurotiskt störd var man redan då att man tyckte att man skulle stimulera barnens könsorgan för att det "autonoma nervsystemet" skulle utvecklas, som det så fint hette. Helt enkelt en självisk pedofilisk tro på att barnet blir kåt på "mig" därför att jag är kåt på barnet.
Inlägg #6: Postat: 2004-08-15 14:44:00
Inger
Dock, att däremot vuxna hycklar med sin sexualitet i tron att deras älskog skulle skada ett barn är däremot överdrivet. Det går att förklara sin kärlek till varandra på ett enkelt sätt även för små barn.
Inlägg #7: Postat: 2004-08-15 14:46:00
Inger
Anders: Störningen - ej läggning - pedofili kan även dem som begår incest lida av.
Läs om vad du har skrivit, i synnerhet vad du skrev om egna ev. barn och vad det skulle baseras på.
Inlägg #8: Postat: 2004-08-15 15:28:00
Sunny
Jag har, liksom Inger,hört den här teorin på 70 talet men jag har hört den av flera pedofiler! Eftersom barn som har föräldrar normalt ska kunna få en varm kroppskontakt kramar.pussar.omfammningar så tror jag att detat med sexuella inslag skulle förvirra barnet ?? Så jag gillar inte iden.
Inlägg #9: Postat: 2004-08-15 16:03:00
Inger
Sunny: Jag har böckerna kvar. Jag studerade psykologi redan då. Det är INGEN slump att majoriteten pedofiler ÄR väl bevandrade i vårt kulturarv med gängse teorier. Många har akademisk bakgrund. Jag vet inget kulturellt större svek mot barnen - och hela mänskligheten - än just Freuds infantila sexualteori såsom Oidipuskomplexet.
Inlägg #10: Postat: 2004-08-15 16:04:00
Inger
Något som ännu lever kvar trots att det biologiskt är ljusår från sanningen om vad människan ÄR. Inte ens myten om slaveriets sk "humanism" står i klass med denna - förlåt svordomen - satans rena rama bluff. För att inte tala om att det inte så sällan krävs utrymme - större bostäder för att dölja och smyga ifrån upptäckt - och pengar för resor utomlands, så säger det även en hel del.
Inlägg #11: Postat: 2004-08-15 16:05:00
Inger
Jo, precis som du säger Sunny har jag heller inte hört eller läst i personakter att en enda pedofil skulle ta på sig ansvaret själv för sin sexuella dragning. Nej, för fan, det var det lilla barnet som givetvis var kåt på honom henne. Härav kommer det vanliga svaret när de väl åker dit: "Jag har inte gjort något, hon/han barnet ville själv". Pedofilen VILL att barnet SKALL vara kåt på honom.
Inlägg #12: Postat: 2004-08-15 16:06:00
Inger
Har bett en f d pedofil att läsa Anders text och kommentarer. Har nu fått svaren via e-mail. Han skulle få sjukdomsinsikt efter det han åkte fast och fick sig bl a ett rejält kokt stryk av offret som nu var vuxet. Jo, även han hade liknade samma ursäkter och grät i sin självömkan.
Inlägg #13: Postat: 2004-08-15 16:06:00
Inger
Den f d skriver däremot att pedofilen VET att barnet INTE är intresserad av honom på det sätt som han VILL ha det till. Men som, vidare, söker ständigt övertyga sig själv för att rättfärdiga sin handling och tro. DET är den f d pedofilens övertygelse. Vad han ansåg om Anders och vissa kommentatorer här?
Inlägg #14: Postat: 2004-08-15 16:07:00
Inger
Ja, Sunny gissa... För Anders del var det mycket, mycket negativt. Beror på hur man givetvis ser det!
Inlägg #15: Postat: 2004-08-15 16:17:00
Anders Svensson
Inger: Incest, där den vuxne inviger sitt barn i sexuella handlingar, kan självfallet utföras av pedofiler likväl som av andra sexuella personer. Att det sker just mot barnen när de är små under 10 år kanske är överrepresenterat bland pedofiler eftersom att de ofta mår mycket dåligt, samt är mer inriktade mot barn. Bästa sättet att upptäcka incest är att öppna upp den slutna familjevärlden och ge barnen större möjlighet att umgås med utomstående vuxna som inte är bekanta till föräldrarna.
Inlägg #16: Postat: 2004-08-15 17:10:00
Inger
Anders: En incestfamilj lever i en SLUTEN ond cirkel där SAMTLIGA familjemedlemmar dras in. Således kan ett syskon - som alltså själv inte är konkret utsatt för sexuella övergrepp - till incestoffret även få svåra psykiska skador som vuxen.
Fädrar som ger sig på döttrar i tonåren är inte sällan socialt utslagna med missbruk, arbetslöshet, fiasko i äktenskapet i bagaget och vänder sig nu till dottern, som den plötsligt ser som "vuxen".
Inlägg #17: Postat: 2004-08-15 17:11:00
Inger
Mannen kvinnan har ju givetvis ägartänkandet, låg stresstålighet och en personlig omognad. Tonåringen har - idag - dock en viss chans att fly, väcka uppmärksamhet på annat sätt gn kompisar ect. Vidare, vet en könsmogen tonåring biologiskt vad det "handlar" om jmf med ett barn.
Inlägg #18: Postat: 2004-08-16 08:43:00
Sunny
Inger: Jag har nog oxå de flesta böckerna kvar: Jag har svårt att kasta just böcker fastän jag måste : De nya behöver in på hyllorna. Du motsäger dig lite tycker jag när du först talar om att de här pedofilerna vi nu talar om är väletablerade i samhället o sedan att de är socialt utslagna?Men du kanske menar före upptäckandet o efter?Pappa åkte onekligen ned till botten.
Inlägg #19: Postat: 2004-08-16 08:47:00
Sunny
O jag skulle aldrig kalla någon före detta pedofil: Det finns inte enligt mig! Visst kallade pappa sig så när han pratade med psykologer o med personal: De ville ju höra det.Han kunde hela "medvetenhetsvalsen" hans ord utantill.Dum var han ju inte.
Inlägg #20: Postat: 2004-08-16 08:50:00
Sunny
Ditt uttryck om hela familjen har varit ett ständigt skämt här under barnens uppväxt: Nu kommer morfar! Incest: en lek för HELA Familjen! Jag var ju tvungen att varna dem väldigt tidigt.O barn leker sexuelt utforskande lekar: med andra barn!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...