|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-13 09:59:00
|
|
Eric B |
Vem talar i termer av "fru" nuförtiden? Eller "fröken"? Epitet "lilla", särskilt ihop med "fru" fungerar för att förlöjliga och förringa en person.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-13 10:02:00
|
|
Eric B |
Har en gift kvinna, dvs en fru, rätt att ha några åsikter? Vad säger artikelförfattaren? Har hon större rätt att ha åsikter som hon är storvuxen än om hon är småväxt?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-13 10:03:00
|
|
Eric B |
Eller syftar "lilla fru" på att hon är ung, och ska hennes åsikter tillmätas mindre värde av det skälet? Fär hon ha åsikter när hon har blivit "gamla fru B"?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-14 20:33:00
|
|
Sunny |
Eric: Jag var jätterädd för gamla fröken B eller änkefru B när jag var ung.Bodde ju nästan alltid i möblerade rum där det gällde att varken synas eller höras. I dag ler jag vid minnena: De där tanterna var nog ganska ofarliga o minst lika rädda för mig? Dock är kvarterets aktuella fru B som fick mig att ta till pennan både liten o mycket ung; Därav lilla fru B. O det är riktigt att B-människorna ofta gör sig löjliga: Så blir det en massa skämt omkring dem.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-14 20:37:00
|
|
forts |
Man vill ju tycka synd om dem men när man hela tiden blir överöst med anmälningar o klagomål så nöts förståelsen ut: Omgivningen börjar skämta i stället .Aggresiva o rädda männisoner är ju inte mottagliga för sociala kontaktförsök. Kankse med tiden? Det blir de unga som ska ta över så småningom här. Kanske de lyckas?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-15 18:47:00
|
|
Sunny dagen efter |
Jag blir bara så himma irriterad på att vi som har det så bra ändå ska klaga på allting. Själv sover jag knappt på grund av det som i dag händer med kvinnor o barn nere i Sudan o så finns det gnällspikar som fru B som har allt o bara letar efter något att klaga över. Skulle vílje ge de här männniskorna en stor spark därbak till ett års volontär inom biståndet kanske? Eller hos Läkare utan gräns?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-21 20:14:00
|
|
G |
De har ingen nytta av lilla fru B
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-23 18:08:00
|
|
Sunny |
Säg inte det.
Fruarna o fröknarna är ju väldigt olika: Säkert kan några av dem göra större nytta på annat håll?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-02 17:50:00
|
|
Kent Katt |
Du, Eric B, gå nu hem och kryp ned hos fru B i stället för att vara ute och lalla. Timmen är sen. Du vet vad som händer om du kommer hem efter sex? Precis. Så rappa på.
|
| |