Att leva med Aspergers syndrom

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-08-12 06:55:00
skötsamme mesen
Tjejer i dag vill ha snygga grabbar med kriminella vibbar som FFL-gänget. Persbrantare sas. Som de får peck av gång på gång, men ändå återvänder till. Vi andra får bläddra i Slitz och lira skinnbanjo. Ledsamt men ack så sant.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-12 11:21:00
sofia
Nej, du skötsamm mes, det stämmer inte alls enligt mig och mina vänner.
Jag vill iaf ha en kille som tänker, inget annat. Tjejer som dras till kriminella killar är ofta osäkra själva. Lika osäkra som de som tror att de är förpassade till slitz-runk resten av livet...
Inlägg #3: Postat: 2004-08-12 15:02:00
jossan
håller med dig, sofia!
Inlägg #4: Postat: 2004-08-12 16:16:00
medelålders bildad ungkarl
Tyvärr måste jag hålla med mesen. Varit där själv. Nu är jag äldre, det är mindre smärtsamt att vara solo. Killar som tänker kan kanske duga som kompisar men som en högutbildad docent kvinna sa till mig :"hellre en snygg dyslektisk Fitjja boy än en civilingenjör. Den förste blir jag våt i muttan av, det är det som gäller ...
Inlägg #5: Postat: 2004-08-12 16:54:00
ensam
4: så är det nog. Känslor är inte rationella, och det är ju känslorna man vill vinna. Men hur 17 gör man? Jag har aldrig lärt mig hur man får tjejer våta i muttan.
Inlägg #6: Postat: 2004-08-12 18:32:00
Sunny
Sällar mig till Sofia o Jossan! Värme,ömsinthet och kärleksfullhet är i alla fall vad jag söker hos en man.
Inlägg #7: Postat: 2004-08-12 18:34:00
Sunny
Ensam: Försök med värme, smeksamhet o kanske lite humor?
Inlägg #8: Postat: 2004-08-12 20:26:00
ensam
Sunny: lättare sagt än gjort. Jag blir nervös av folk jag inte känner, och då är det svårt att visa värme och humor, vilket leder till att jag aldrig lär känna någon. Egentligen vet jag inte varför jag frågade, för jag visste nog svaret, men det hjälper inte eftersom jag inte kan ändra mitt beteende mer än på väldigt lång sikt.
Inlägg #9: Postat: 2004-08-12 20:43:00
Sunny
Jag är själv ganska blyg när jag träffar nya människor. Så jag förstår dig. Samtidigt har jag en öppenhet i kontakter som jag förvärvade under mina år som strippa. Jag liksom bara kastar mig utför:Ungefär som när man åker skidor.Ofta funkar det över förväntan även om det blir en vurpa ibland.
Inlägg #10: Postat: 2004-08-12 22:51:00
ensam
Förlåt Sören att jag lånar din artikel till att diskutera mig själv..
sunny: öppenhet hjälper inte om folk inte är öppna mot dig. Jag tror folk är mer öppna mot kvinnor i allmänhet, speciellt kvinnor som har kunnat få jobb som strippor.
Inlägg #11: Postat: 2004-08-12 23:15:00
Sören Wallsten
Ensam, det är bara bra om min artikel är till hjälp för någon.
Inlägg #12: Postat: 2004-08-13 03:24:00
Sunny
Ensam o Sören: Ensamhet är förfärligt tung att bära. Jag var ju ensam hela barn o ungdommen så jag vet. En lösning för mig blev litteraturen:Böckerna blev min vänner som aldrig svek.En hund eller katt kan vara en stor tröst ifall man kan ha det.Att gå ut med hunden genererar en rad möten med andra människor dessutom.Många unga kvinnor klappar gärna en söt liten vovve o kanske börjar växla några ord med husse?
Inlägg #13: Postat: 2004-08-13 14:19:00
Sunny
Sedan har vi det där med intresen. Jag har alltid varit teaterfrälst men nästan aldrig fått lika entusiastiskt sällskap förrän barnen växt upp. Gissa ifall jag hade tagit emot en "teaterdåre" av manligt kön med öppna armar?
Inlägg #14: Postat: 2004-08-13 16:24:00
ensam
sunny: om jag hade den personligheten som gillade att stå i centrum och vara på scen, så skulle jag nog inte vara ensam.. Men tack för råden iaf, jag ska försöka vara mer öppen och ta kontakt, men det är svårt när man är ledsen hela tiden, och har hållit sig vid sidan av hela livet.
Inlägg #15: Postat: 2004-08-13 17:35:00
Sunny
Ensam. gillar? Njae.. Jag var ett udda mobbat fosterbarn o en udda o ensam människa som defenetivt kände ett stort utanförskap. Jag inte som andra. När jag gick upp på scenen första gången var jag inte rädd. Det värsta som kunde hända hade just hänt: Mitt barn hade drunknat. Då är man inte rädd mera... Men utanför är jag ännu: Nu är jag van.
Inlägg #16: Postat: 2004-08-13 17:37:00
forts
Först när jag insåg hur annnolunda jag var o slutade försöka göra om mig för att passa in: Ja då började kontakten med andra människor att gå lätt. Jag hittade flera ensama o rädda människor där ute: jag som trott att det bara var jag...
Inlägg #17: Postat: 2004-08-19 13:43:00
Danny
Det handlar inte om att snälla killar inte får några tjejer, jag vet massor med snälla killar som har underbara flickvänner.
Det är snarare så att de killar som betecknar sig som "snälla" är rejällt mesiga och töntiga, ja rent utsagt tråkiga...
De snälla killar som jag känner med flickvänner är inte snälla på det här mesiga sättet utan är snarare omtänksamma och bryr sig om och lyssnar på sin flickvän och kan prata med henne.
Inlägg #18: Postat: 2004-08-19 13:43:00
Danny
forts.
Ni snälla/mesiga killar har tyvärr ytterst lite erfarenhet av relationer verkar det som, och då kommer ni naturligtvis ha flera misslyckade förhållanden som kommer krascha... Men sitt inte och bli bittra över det utan det är bara att gå vidare...
Ni verkar mer hatisk mot tjejer eftersom de inte förstår att ni är så bra, kanske är det er det är fel på. Skaffa en intressant hobby, börja träna och använd era tjejkompisar som klädsmakråd och inte era mammor.
Inlägg #19: Postat: 2004-08-19 13:44:00
Danny
Jag tycker dock att artikelförfattaren genom att vara medveten om sitt problem och därmed kan börja jobba på det. Det går faktiskt att öva upp sociala färdigheter även om man har svårt för det. Berätta för andra om ditt problem, det kanske kan leda till ökad förståelse.

Men sitt inte hemma och bli en bitter ensam kille som egentligen hatar kvinnor och som intalar sig själv att han fortfarande är "snäll".
Inlägg #20: Postat: 2004-08-29 22:06:00
artemis
"Tjejer vill ha och tjejer vill ha..." Om det är ett s e r i ö s t och långvarigt förhållande man vill ha, då fungerar det bara att vara sig själv, vare sig man anser sig vara en tuffing eller en snäll filur. Vad gäller tjejers smak beror nog mångt och mycket på vad är för typ av tjejer man själv söker. Inte särskilt smart att tala om 50 av jordens befolkning som en homogen grupp med likriktad smak.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...