|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-12 21:47:00
|
|
Kevin |
Jag kommer fortsätta på denna mission, fast med andra ämnesområden. Det finns många som du som dömer hunden efter håret. Som tur är så vet jag att det beror på begränsad livserfarenhet. Frid
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-13 13:23:00
|
|
Krieg |
Ja du är ju naturligtvis väl insatt i min livserfarenhet. Intressant att du ser dej som en dömd hund. Sällan mött denna vanföreställning tidigare. Men.......du ät mera skit det kanske hjälper! Ofrid.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-14 11:53:00
|
|
Kevin till Krieg |
Med sandlådementalitet och dömande föraktfull attityd behöver man inte vara speciellt insatt i din livssituation för att förstå den är begränsad. Om nobelpristagare, författare och kreatörer över hela världen säger: Hey?!! Vi använder droger, har inget problem, det har gett mig nya insikter och upplevelser, så döm inte oss och andra. Vad säger du då? Kallar alla för narkomaner? Lika lite som alla som använder droger är alkoholister kan du kalla alla det stigmatiserande ordet narkoman.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-14 11:53:00
|
|
Kevin till Krieg |
Med sandlådementalitet och dömande föraktfull attityd behöver man inte vara speciellt insatt i din livssituation för att förstå den är begränsad. Om nobelpristagare, författare och kreatörer över hela världen säger: Hey?!! Vi använder droger, har inget problem, det har gett mig nya insikter och upplevelser, så döm inte oss och andra. Vad säger du då? Kallar alla för narkomaner? Lika lite som alla som använder droger är alkoholister kan du kalla alla det stigmatiserande ordet narkoman.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-14 11:53:00
|
|
Kevin till Krieg |
Se det hellre som att del har ett problematiskt bruk samt inse att psykedelia aldrig är beroendeframkallande, fast det kansek du med din stora livsinsikt redan kände till?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-14 12:05:00
|
|
Krieg |
Tack vare lång professionell erfarenhet vet jag att styrkan i beroendeframkallning skiljer sej mellan olika droger. Nikotin är t.ex. extremt mycket mer beroendeframkallande än alkohol. Heroin mer beroendeframkallande än Amfetamin. Detta om man ENBART ser till fysiologiskt beroende!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-14 12:13:00
|
|
Krieg forts. |
Vad gäller det psykologiska beroendet kan man inte skilja drogerna åt, och där sker ett samspel mellan genetiska och sociala förhållanden. En del klarar droganvändning bättre än andra. Sen kan jag skriva mycket om olika drivkrafter till att fly från verkligheten, både positiva och negativa. Men kom inte och påstå att droganvändning är var och ens ensak och att det alltid leder till trevliga och kreativa processer! Och glöm inte att vi är samhällsvarelser. Ingen människa är en ö!!!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-14 12:21:00
|
|
Krieg forts. |
Att som du påstå, att ingen har blivit beroende av "psykedelika", är infantilt!! Om du har den livs erfarenhet du säger dej besitta, är du förmodligen både blind och döv! Troligtvis beror din inställning dock på att du behöver hitta försvar till din egen droganvändning. Då är det charmigt att jämföra sej med nobelpristagare.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-15 12:19:00
|
|
KevintillKrieg |
Du säger."Men kom inte och påstå att droganvändning är var och ens ensak och att det alltid leder till trevliga och kreativa processer". Lika lite som om du reser till Kina, Anderna, Colombia eller käkar bläckfisk, vegetariskt, dyker med hajar, hoppar fallskärm, hoppar med MC över 23 parkerade bilar, sprutar eld, röker ciggarett eller andra olika företeelser,
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-15 12:19:00
|
|
KevintillKrieg |
ja, även dricker öl, tar LSD eller ägnar dig åt en Peyoteritual i öknen så är jag övertygad om att det är var och ens ensak-så länge som man inte skadar någon annan. Fär mig är detta DEFINITIONEN AV DEMOKRATI...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-15 15:17:00
|
|
Krieg |
Jag är mycket tveksam till om det är ngn. idé el. ens intressant att försöka ha en dialog med dej. Du verkar smalspårig. Din definition av demokrati t.ex. handlar bara om de friheter du tycker människor skall ha. Ingenting om vilka skyldigheter man har som medlem av en demokrati. Du gör det väldigt enkelt om du tror att demokrati handlar om att ingen skall bry sej vad du sysslar med "bara det inte skadar någon annan"
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-15 15:23:00
|
|
Krieg forts. |
Det finns människor i dagens värld som kämpar i diktaturer för att uppnå demokrati. Tror du att de strider med livet som insats bara för att sedan sitta och onanera ifred? Du förstår inte heller att du påverkar andra med dina åsikter och din falska drogromantik. Du är en del av en gemenskap, och fortfarande är ingen människa en ö!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-08-15 15:31:00
|
|
Krieg forts. |
Därför har även du ett ansvar inför omgivningen oavsett vad du själv tycker om detta. Jag vet inte om du har barn el. planerar att bilda familj i framtiden, men då, om inte förr, kommer du kanske att förstå det jag försöker beskriva. Fast jag kanske helt missbedömer din kapacitet till förståelse. Egotrippandet kommer möjligen att eskalera istället..........!?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-08-15 17:30:00
|
|
KevintillKrieg |
Vi är samhällsvarelser, skriver du o ingen människa är en ö... Visst kan man beskriva det så. Att jag då eftersträvar ett accpterande icke dömande samhälle där man repskterar individens fria val... Ser du någonting fel med det? Ja, uppenbarligen. Och kära Krieg, jag förstår inte varför. Vad skulle vara så farligt med en sådan demokrati? Ja, dvs förutom för konformister?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-08-15 17:35:00
|
|
KevintillKrieg |
Krieg. Det finns människor i alla länder spm eftersträvar att uppnå demokrati. Demokrati är ett diffust begrepp. Det stora flertalet vad gäller jordens länder har problem med mänskliga rättigheter. Tex är homosexualitet belagt med dödsstraff i ett 70-tal länder. Människor som använt droger som exvis alkohol straffas i vissa länder fast cannabisökning kanske tolereras, i andra delar tvärtemot. Vore det inte bättre att ha en icke dömande icke dogmatisk syn på drogrågan?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-08-15 17:45:00
|
|
KevintillKrieg |
Människor har kommit fram till mig på gatan och sagt:"Tack Kevin, för att du som en av få vågar stå upp för allas lika värde! Tack för att du kämpar och får folk att tänka till."
Krieg.Jag har aldrig påstått att droger är svar på all världens problem, däremot är jag övertygad om att det snart kommer komma en tid när du och den stora massan kommer komma till insikt om att ni blivit förda bakom ljuset av propaganda och lögner för att rättfärdiga ännu ett USAkrig.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-08-15 17:46:00
|
|
KevintillKrieg |
Även i detta krig finns det flera stora aktörer med ekonomikska intressen. Tyvärr är offren för denna globalt spridda häxjakt vanliga människor från Thailand till Norsborg som oftast inte har någon som står upp och säger stopp till vansinnet.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-08-15 17:46:00
|
|
KevintillKrieg |
Om du öppnade ditt hjärta istället för att komma med osaklig kritik skulle du säkert även inse att dem människor som du dömer så fett rörande denna fråga skulle kunna vara din granne eller prinsessan Madeleines bästa vän.
Se dig själv i spegeln? Om du är felfri... fortsätt döm bara. Annars förstå att vi alla sitter i samma båt och alla vill kunna få ha möjligheten att leva sitt liv som de så önskar. Vill inte du detta? Och isåfall varför?
Vad är du så RÄDD för?
Checka: www.copvcia.com
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-08-15 17:54:00
|
|
KevintillKrieg |
Krieg:" Din definition av demokrati t.ex. handlar bara om de friheter du tycker människor skall ha. Ingenting om vilka skyldigheter man har som medlem av en demokrati.", skriver du vidare... Vilka skyldigheter talar du om? Att inte gå ut efter 01:00 på natten då det är "suspekt", att inte dansa för euforiskt på Stockholms dansgolv, att finna sig i analundersökning då man råkat slicka sig om munnen i toakön? Kanske skulle du kunna belysa detta... Jag väntar med spänning...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-08-15 18:07:00
|
|
TillKevin |
Kevin, du kan ju lika gärna lägga ner. Ni talar om olika saker, det Krieg kallar demokrati är en moralens diktatur. Där varje tanke, varje åtgärd alltid ska vägas i den kollektiva vågskålen, din rätt till dig själv mot de andras önskan att ingen annan ska ha det bättre än de själva. Det har ingenting att göra med frihet och allt att göra med maktbegär och styrning. Lev fritt och låt kollektivisterna dränka varandra! Dom lär sig nog till slut.
|
| |