Jag är pedofil!

Inlägg #1: Postat: 2004-08-11 15:25:00
Hans Engnell
Pedofili är utan tvekan en sexuell läggning. Samtidigt utesluter inte en pedofil läggning även en homo-, bi- eller heterosexuell läggning samtidigt. Eftersom pedofili är att likna vid djävulens verk i folks ögon, måste pedofilen smyga med sin läggning. Många pedofiler lever "vanliga liv" med fru och barn. Utåt sett är alltså allt bra. Men inombords mår många mycket, mycket dåligt.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-11 15:28:00
Hans Engnell
Det finns ett antal supportsidor på nätet, Anders. Länk: openhands.ws är en mycket seriös och bra sida där människor, både män och kvinnor, talar ut och stöttar varandra. Någon svensk motsvarighet känner jag inte till.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-11 16:26:00
Anders Svensson
Tack Elin. Jag är inställd på att jag får leva med min "läggning" hela livet. Att läka eventuella sår vet jag inte om jag behöver. Möjligen att jag känt mig ensam i barndomen och är lite blyg. Men jag gör så gott jag kan.
Inlägg #4: Postat: 2004-08-11 16:27:00
Anders Svensson
Hans Engnell: Det finns inga svenska motsvarigheter eftersom att det inte finns någon vidare organiserad pedofilförening i Sverige. Vad jag vet så sköts Openhands av pedofiler som t.ex. de på Länk: annabelleigh.net. Men jag är inte så insatt i vad de gör. De verkar verka för att sexuella relationer mellan barn och vuxna ska tillåtas. Läs t.ex. detta: Länk: sns.puellula.org
Inlägg #5: Postat: 2004-08-11 16:57:00
Hans Engnell
Anders: Jag vet inte säkert, men jag tror inte att Open Hands är en sida som "driver" något utan snarare ett forum för pedofiler som vill ventilera sig och anhöriga till pedofiler som vill ha råd.
Inlägg #6: Postat: 2004-08-11 19:21:00
elin
hans:vad jag har förstått finns det många kvalificerade men mycket delade åsikter om ämnet.förstår inte hur du kan tro på detta helt tveklöst.en sak som gör mig misstänksam är hur det ofta är väldigt åldersspecifikt.vart ser du det i någon annan sexuell läggning?anders,det är ett inskränkt samhälle vi lever i,men det betyder inte att ting alltid kommer vara som de är.var öppen är allt jag kan råda dig till.vad som än händer.
Inlägg #7: Postat: 2004-08-12 20:36:00
Rin
Länk: annabelleigh.net innehåller pedofiler med mycket varierande åsikter om huruvida man skall tillåta sex med barn eller inte. Väldigt många där är väldigt sympatiska och kan stödja dig om du behöver det.
Inlägg #8: Postat: 2004-08-12 23:59:00
Anders Svensson
Rin: Det är jag medveten om. Men jag föredrar att tala svenska. Jag besöker dock sidan ibland och kan känna igen mig i många av de funderingar som de har. Samtidigt får man ett perspektiv på hur det kan ser ut i andra länder. Jag läste det här strax EFTER att jag berättat om min pedofili för min terapeut: Länk: annabelleigh.net
Laddar...