Inlägg #81: Postat: 2004-08-13 23:51:00
|
László |
Mike o Hans: Ursäkta men nu blir jag faktiskt lite rädd. Drogade människor med skjutvapen...nääääää...ingen bra idé. Hur vuxna de än är.
|
|
Inlägg #82: Postat: 2004-08-14 05:33:00
|
Mike |
Du verkar själv lite dragen.......
|
|
Inlägg #83: Postat: 2004-08-14 17:52:00
|
Hans Engnell |
Vad då "drogade människor med vapen"? Droger finns, vapen finns och människor finns. Med eller utan drogförbud. Vart vill du komma? Att alla drogliberaler vill knarka och skjuta ihjäl folk?
|
|
Inlägg #84: Postat: 2004-08-15 00:58:00
|
László |
Mike: Inte sen tre år tillbaka... Hans: Ja, det är precis vad jag tror och du har ingen humor : Jag borde ha slutat mitt förra inlägg med en smiley också, det hade tydligen behövts.
|
|
Inlägg #85: Postat: 2004-08-15 06:18:00
|
JSK |
László: Du verkar inte veta vad du försvarar. "De lyckliga slavarna är frihetens bittraste fiender" har någon sagt. En stark grundlag är en nödvändighet för att undvika "majoritetens diktatur", men "att knarka" är inte en grundläggande rättighet. En respekt för människors liv, frihet och egendom kan dock innnebära att samhället inte får låsa in människor som inte kränkt andras lika rättigheter. Idag kan vi rösta fram 20 års fängelse för kortspel om vi vill. Allt för "ditt eget bästa".
|
|
Inlägg #86: Postat: 2004-08-15 14:24:00
|
Hans Engnell |
Laszlo: Jag har blivit anklagad för så mycket i sådana här debatter, så jag tar inget för givet längre... Svara på varför man måste ha ett pluggat och borrat vapen inlåst i ett vapenskåp i stället.
|
|
Inlägg #87: Postat: 2004-08-15 18:33:00
|
László |
Hans: Jag anklagade dig inte. Tyckte bara att det jag hade skrivit var lite kul. Har ingen aning om varför du behöver förvara ett pluggat vapen i ett vapenskåp. Det är helt uppenbart dumt. Trodde du att jag skulle försvara det?
|
|
Inlägg #88: Postat: 2004-08-16 14:00:00
|
Hans Engnell |
Laszlo: Du verkar inte så positiv till USA:s vapenlagar, jag utgick därför ifrån att du sympatiserar med de svenska eftersom dessa är en extrem motpol.
|
|
Inlägg #89: Postat: 2004-08-16 20:37:00
|
László |
Jag är inte positiv till USA:s vapenlagar även om jag inte tror att det är de som är den direkta orsaken till alla dödsskjutningar i landet. Mig veterligen har Kanada liberala vapenlagar också men de skjuter inte ihjäl varandra i samma utsträckning. De svenska har jag liten vetskap om men troligen sympatiserar jag mer med dem. Hursomhelst ditt exempel visar tydligt att lagen är väl extrem :
|
|
Inlägg #90: Postat: 2004-08-16 21:29:00
|
László |
JSK 85: Jag anser att den som känner att han/hon måste ha droger är mer än slav än exempelvis jag som är lika lycklig ibland deprimerad utan. Man kna inte få igenom vilka lagar som helst. Folk protesterar för mycket. Därför är de flesta lagar ändå ganska bra utformade. Jag antar att om ni lyckas övertyga tillräckligt många så blir det en lagändring till slut. Det finns dock fortfarande mycket som talar emot att det skulle ske.
|
|
Inlägg #91: Postat: 2004-08-17 06:28:00
|
JSK |
László 90: _Majoriteten_ kan få igen vilka lagar som helst om vi inte har en grundlag som skyddar minoriteters/individens rättigheter. Din lyckofundering vore relevant om majoriteten tvingar dig att knarka.
|
|
Inlägg #92: Postat: 2004-08-17 16:48:00
|
andreas b appropå vapen o sånt |
du kan dö av knark, även av biltrafik, men ingen av dessa har som syfte att döda, det har däremot vapen. alltså går det inte att jämföra knark med vapen, däremot går det att jämföra knark med biltrafik.
|
|
Inlägg #93: Postat: 2004-08-23 12:51:00
|
László |
andreas: Inte! Bilar behövs i vårt moderna samhälle. Varken vapen eller knark fyller dock någon vettig funktion, anser jag. Du har dock rätt i att vapen faktiskt bara finns till för att döda.
|
|