|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-11 10:48:00
|
|
László |
Glad att du fortfarande är med oss. Jag har erfarenhet av både vad du gjorde och av psykofarmaka. Du har tyvärr rätt i att det fungerar rätt dåligt. Jag var som en zombie medan jag tog dem. Vad jag undrar är om det finns andra vägar att få bukt med depressionerna eller om det är något vi fått med oss som en livsuppgift att lära oss att hantera. Vissa föds med fysiska handikapp andra med psykiska. Synd bara att de psykiska inte tas på lika stort allvar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-11 13:05:00
|
|
Stefan |
Jag ska dö idag
en smula i alla fall
sen ska jag sopa mattan
med alla ickepoeter
själlösa kryp
och skriva de vackraste ord
som någonsin setts
Jag ska skriva
om sjöar
av längtan och hopp
jag ska skriva
om hav utan slut
jag ska skriva
om änglar
som dör liksom jag
jag ska skriva
om dig
och om mig
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-11 13:42:00
|
|
elin |
Först jag hade dykt ner till havets botten,när allt var mörkt och jag trodde jag aldrig skulle ta mig upp till ytan igen,först när ingenting längre spelade någon roll,när jag inget längre hade att förlora,då kunde jag sakta simma upp och till sist se och förstå glädjen och skönheten i solljuset som reflekterades på ytan.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-11 21:11:00
|
|
Sunny |
Jag känner så väl igen mig i det du skriver! Alltför väl tror jag: Du är skicklig med orden. När man har barn får man inte sjunka riktigt till botten: mammor får inte dö vet du väl? Men innan så.... Det behövs så lite ifall man är skör.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-12 00:26:00
|
|
Ellen |
Bra artikel, men reagerade mot en sak. Det behöver inte handla om att vi inte FÅR vara ledsna utan det kan likväl handla om att man inte orkar vara ledsen längre. Ifall man efter lång tid fortfarande inte lyckats ta sig upp själv kan antidepp vara det som hjälper en att komma nåt sånär på fötter igen. Det funkar inte för alla, men för en del!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-12 11:46:00
|
|
Nemo |
Bra att någon skriver om saker som är svåra att prata om. Många bär det nog inom sig, vågar inte dela med sig av sina innersta tankar..
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-12 21:13:00
|
|
Torchy |
Bra skrivet. Hoppas du mår bättre snart och att livet börjar te sig lite ljusare. Jag tror många har upplevt det du beskriver och det finns sällan några enkla lösningar eller okomplicerade svar..
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-12 22:16:00
|
|
László |
Har du slängt dina gamla artiklar förresten? Synd. Jag har en fråga. Har du gått i någon form av terapi? Skulle du vara intresserad av gruppterapi? Jag har gjort det och det gav mig väldigt mycket även om jag var totalt livrädd i början. Jag kan förmedla kontakt i Göteborgs och Stockholmsområdet. Bor du någon annanstans kan jag kolla upp det om du vill. Hoppas du mår bra :
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-15 23:10:00
|
|
Cathis |
Sjukt bra skrivet. jag känner verkligen igen mig i det du skriver, men jag måste ändå få säga att jag fann lösninge med antidepressiva. Det handlar inte om att hitta tillbaka själv, när hjärnan skanar en substans som kan tillgodoses med hjälp av mediciner. Det handlar inte om att man blir lycklig eller suddar ut sig självnär man äter tabletterna, de är bara en enorm hjälp för att kunna återfinna sitt gamla jag och därefter med hjälp av egen kraft bli frisk.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-16 00:58:00
|
|
Malin Michea |
Antidepp funkar för somliga men inte för andra. För mig funkade det inte har provat fem/sex olika. Senast Remeron. Huvudsaken är ju att man mår så bra som möjligt. Bra artikel.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-16 02:25:00
|
|
Rasmus |
Hej hej hej!
Jag gillar dig som fan! Vill du brevvaxla eller natt? I alla fall en artikel som fick mig att kanna att det finns folk som kanner liknande kanslor som mig darute...wow.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-18 13:04:00
|
|
Jonatan |
Valkommen tillbaka! Har saknat dina inlagg och dina gamla artiklar! Som manga andra har kanner jag igen topparna o dalarna, euforin och svarta morker.
Till skilnad fran dig har jag provat o haft nytta av antidep-piller. At sana mellan -95 o -01. Markte aldrig nagon dramatisk effekt, men nar jag ser tillbaka pa de aren var de faktiskt de mest produktiva, och kreativa, under mitt liv.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-09-01 06:24:00
|
|
Kent Katt |
Sluta fjanta dig, Sofia.
Själv dör jag i morgon.
Nu var jag också intressant.
Alltså: inga fler pajaskonster från Sofias håll! Jag ber...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-09-02 03:49:00
|
|
Jon Hallqvist |
Damn, jag känner mig träffad. Fast jag är faktiskt fast besluten om att hinna harva mig igenom hela FASS innan jag kastar in handduken.
Visst är det sjysst de bra dagarna!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-09-13 02:21:00
|
|
jb |
bipolär
|
| |