|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-10 09:54:00
|
|
Sunny forts |
Att komma till tals med alla de som liksom du själv kämpar med en läggning som gör dig till vår kulturs värsta hatobjekt är svårare Ändå är det här vi måste börja.Helt klart.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-10 09:57:00
|
|
forts |
Vi som varit utsatta måste våga berätta: Vi har ingenting att skämmas över. De unga som utsätts i dag måste få veta att det finns ett liv efteråt som kan bli bra: Att man kan lägga även detta bakom sig. Malin här är ett friskhetsteckan: Hon orkar skriva om detta!!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-10 13:07:00
|
|
crypto |
Jag förstår Anders, jag blev utsatt för ett sexuellt övergrepp av en äldre manlig släkting när jag var 8 år och sedan igen av två 13 åriga flickor när jag var 10.
Då upplevde jag detta som upphetsande och smickrande och jag vet att det har format min sexualitet
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-10 13:13:00
|
|
crypto |
på minst två sätt, jag är till viss del bisexuelljag får inga känslor för killar utan bara sexuellt och dels jag tänder på flickor i 13 års ålderninte små barnjag skulle alldrig kunna tvinga mig till sex, men jag mår dåligt av att veta att alla skulle äcklas av mig om dom visste.
Jag tittar inte på barnporr, men gillar bäst porr där flicor har små bröst är små och smala och har ett väldigt ungt ansikte.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-14 21:43:00
|
|
Fredrik Nicklasson |
crypto: du behöver inte vara rädd för att folk skulle äcklas av dig för att du tänder på 13-åringar. Det gör de allra flesta, åtminstonde män. En 13-åring är ändå pubertalt mogen och många länder har gränsen vid 12 för att det är då en tjej klarar av ett samlag utan att fysiskt skadas. En del är mogna redan i 9-årsåldern men man måste ha en viss marginal så att man kan vara säker på att tjejjen är redo.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-14 21:43:00
|
|
forts |
Den 15-årsgräns vi har i Sverige har ingen som helst vetenskaplig grund utan den bara råkar vara 15 för att några ej sakkunniga politiker satt en gräns på måfå en gång i tiden.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-15 23:00:00
|
|
T |
Finns det någon som helst anledning att ha sex innan man är 15? Bara för att man är fysiskt mogen betyder det inte att man är redo mentalt. Jag blir rädd när jag läser de två föregående kommentarerna. Men visst, sänk åldersgränsen till nio, herregud, man har ju bara sisådär femtio år på sig att knulla runt! Personligen tror jag inte att så många nioåringar är sugna på sex, men vad vet jag.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-16 11:50:00
|
|
Anders Svensson |
T: Det finns många nioåringar som är stenkåta! Själv blev jag oerhört besviken när jag fick reda på i trean att sexualundervisning inte innebar att man tränade på att ha sex, utan att man bara satt och snackade biologi. Jag hade absolut inte tagit skada av att få mina fantasier uppfyllda! Det hade bara varit något att skratta åt idag, precis som mycket annat som man gjorde som barn. Men alla barn är förstås olika.
|
| |