Inlägg #1: Postat: 2004-08-10 09:52:00
|
Sunny |
Vi är många som bryr oss! Givetvis alla vi som varit direkt eller indirekt berörda men även många ,många andra.
Debatten får lätt slagsida när man börjar studera ämnet eftersom det som är lättast att få tag i är rättegångsprotokoll sekretessen kan offret bryta eller domar o i alla de fallen handlar det ju om en person som förgipit sig på barn.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-10 10:43:00
|
Joakim Johansson |
Om man ska hårddra det hela så är pedofili varken mer eller mindre "normalt/sjukt" än homosexualitet. Det handlar i grunden om individer som har andra sexuella refernsramar än den stora massan heterosexuell person som tänder på vuxna. Så egentligen kan man inte skuldbelägga en person som dras sexuellt till barn lika lite som man kan skuldbelägga en person som dras till sitt eget kön.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-10 11:11:00
|
Tengil |
Det här är ett hemskt sätt att försöka flytta fokus från offret till förövaren. Ett barn som inte genomgått sexuell mognad ska inte behöva umgås sexuellt med en vuxen person. Så är det bara. Sök vård!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-10 11:48:00
|
sara |
inte frisk
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-10 13:36:00
|
Daniel |
Det är för övrigt häpnandsväckande att t.o.m en pedofil kan utmåla sig själv som "offer", dock inte lika förvånande som att vissa här verkar känna någon slags sympati för den här läggningen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-10 15:41:00
|
A |
Anders, förtvivla inte! Jag dras med en otroligt skamlig & tabubelagd sexuell dragning som jag "sköter" privat, utan förövare eller offer. Lever i ett kärleksfullt samboförhållande, partnern vet inte vad jag måste tänka på för att komma, men jag tror det är mkt vanligt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-10 18:29:00
|
Johannes Jakobsson |
Problemet är väl inte sexualiteten per se, utan konsekvenserna som den orsakar för de barn som utsätts för den. Jag har personligen aldrig känt något hat för de pedofiler som jag träffat, däremot förfäras jag av det lidande som de orsakat.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-11 00:07:00
|
Elin |
Jag är med dig Anders,men får också intrycket av att du saknar någonting.Har nån gång hört att pedofili inte går att komma över,men tror inte att det är en sexuell läggningså bli nu inte upprörd ifall det är din uppfattning,utan att det bottnar i sår.och trots att vi vet lite,tror jag starkt på människans läkekraft.det finns en lösning och så länge du vet och känner att du är underbar och vacker har du kommit långt.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-11 00:48:00
|
janna |
Vad är din syn på din sexuella läggning?
Är det bara samhällets förakt som får dig att må dåligt? Skulle du leva lyckligt om du fick tala öppet om din läggning? Eller leva ut den?
Utgör läggningen i sig ett problem för dig, om man bortser från vad någon annan tycker?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-11 02:20:00
|
Anders Jonsson |
Sexualiteten är en mycket stark kraft och driften att leva ut den är väldigt stor hos de flesta alla? människor. Därför har jag stark förståelse för de som skulle se dig som en presumtiv våldtäktsman, jag har dock inte bildat mig en uppfattning själv om detta. Jag måste smälta din artikel och skaffa mig mer kunskap. Om det är som du säger, att du varken är presumtiv eller reell våldtäktsman ska du givetvis ha lika stor del i samhällsgemenskapen som alla andra.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-11 07:09:00
|
Sunny |
Kvinnliga pedofiler: Har ingen åsikter om dem? Jag tänker på den mediaaktuella lärarinnan som hade ett förhållande med den först bara 12 årige eleven hon var 34 Hon födde 2 barn innan fadern var 14 år! Nu har hon avtjänat sitt straff 5 år o pojkennu 22 har ansökt om att besöksförbudet ska upphöra. De vill leva i hop. Kommentarer?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-11 22:09:00
|
Aikare |
Jag visste att Anders Svensson var pedofil!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-08-11 22:13:00
|
Anna |
I vissa kulturer/religioner är det helt normalt att se småbarn som könsmogna redo att giftas bort. Afrikanska muslimer anser att 9 år är en lagom ålder för flickor. Vissa andra muslimer tycker 12 år på flickor är lagom. Så konvertera till Islam och gotta dig! Tröttar du, så kan du alltid gifta dig med flera.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-08-12 16:10:00
|
björn |
Starkt mannen man ska inte bry sig om vad andra tycker o tänker även om de e svårt att låtabli jag tycker att du e skit stark som lägger upp en sån här text !
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-08-12 19:45:00
|
Dr Död |
Pedofilerna måste sänkas - för gott!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-08-12 22:17:00
|
ref. |
I den snävare definitionen i 2 § lagen 1999:133 om förbud mot diskriminering i arbetslivet på grund av sexuell läggning anges att med sexuell läggning avses homosexuell, bisexuell och heterosexuell läggning. Det är i denna betydelse som uttrycket vanligen används.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-08-14 11:09:00
|
vår hemlis |
Öhhhh...Syster på S? hon med brossan som lirade gitarr & älskade barn & ville bLi sossarbetare ...21 bast visst... Fan, kom igen...
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-08-15 13:23:00
|
Solen |
Antag att det normala var att föräldrar lärde upp sina barn sexuellt. Så gick det till i alla familjer. Inget konstigt alls i den här fiktiva världen. Skulle barnen ändå må dåligt? Vi förutsätter att inget våld eller smärta förekom. Bara en handledning till sex. Är det samhället syn och hemlighetsmakeriet som gör att alla inblandade mår dåligt?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-08-16 02:56:00
|
Rasmus |
Anders! Anledningen till att du kanner dig ensam ar att sex ar ett mote mellan tva jamstallda individer. Om du, antingen i fantasin eller i verkligheten, har sex med barn, satter det alltid dig i en auktoritetsposition i forhallande till barnet. Detta ar inte en halsosam sexualitet, inte ar det haller ett halsosamt satt att leva, aven om det stannar vid fantasier. Vi behover knulla lika val som att ata och skita!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-08-17 00:32:00
|
Beckisbarnet |
Anders, du är är VERKLIGEN stark och modig. Givetvis är det naturligt att vara pedofil, det tycker väl alla!?? Vilken förälder finns som inte vill att dagispersonalen går hem efter jobbet och runkar till minnersbilder av deras barn?
Som sagt, det är ju HELT naturligt och sunt! Leve alla pedofiler, dom är ju sååå snälla och gulliga och det är ju så synd om dom stackarna!!
Så kan vi ju i samma veva lika gärna acceptera alla andra spännande "läggningar" också, nekrofiler tex!!
|
|