|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-09 15:15:00
|
|
forts. |
I det sammanhanget förekommer ett fenomen, nämligen att barnet går "utanför" sin kropp som ett "psykiskt" - biologiskt - svar på utnyttjandet/övergreppen. Ett naturens sätt att skydda livet självt under precis n u e t? Men, tyvärr, skadorna är dock redan skedda och konsekvenserna har du bl a beskrivit i din förra text. Den värsta skadan som kanske uppstår är just att tilliten till någon annan totalt havererar?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-09 17:20:00
|
|
Chris.X |
Varför får jag intrycket av att du tror att jag gillar pedofiler, eller försvarar det som pedofiler gjort mot barn? Måste jag f-ö-r-k-l-a-r-a för dig att det k-a-n-s-k-e är så att det finns massor med pedofiler som vet om sin läggning men som ALDRIG skulle göra ett barn illa? Som som sökt hjälp? Nä, det går inte. Alla pedofiler är onda onskefulla ting som ska avrättas. Japp.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-09 17:23:00
|
|
Chris.X |
Jag vet inte hur jag ska försöka få dig att förstå det jag menar. Jag försöker inte, INTE, I-N-T-E förminska Malins problem. Därav vill jag INTE kritisera hennes tänkande i hennes berättelser/skriverier om vad hon upplevt. Som förövrigt är väldigt bra. Hennes artiklar ÄR känslomässiga. Självklart, när det rör ett så personligt ämne som detta.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-09 17:52:00
|
|
Sunny |
Tja: I mitt fall fanns ingen som helst tillit till någon människa att förlora: Som barn kände jag bara tillit till djur.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-09 19:29:00
|
|
Inger |
Svar 3 Det var väl du själv och även "Moffe" som gav en kommentar till Malin i Ilona Betulas artikel? Eller, är du så feg så du inte klarar av att stå för det?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-10 09:59:00
|
|
Chris.X |
Nej, jag är inte feg. Malins artikel var väldigt bra, men inte alls så nyanserad. Självklart är hennes upplevelse inte speciellt nyanserad då hon blev utsatt för någonting så vedervärdigt. Jag respekterar hennes berättelse. Då tänker jag inte kritisera, utan lyssna. Comprende?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-10 10:01:00
|
|
Chris.X |
Vad du gör istället är att inte visa någon som helst förståelse för folk som är annorlunda men vet om det Moffe. Du fullkomligt kräks galla på honom p.g.a hans dock sjuka sexualitet. Precis som om det är honom det är fel på. Tror du han valt att bli pedofil? Tror du folk väljer om de ska bli transsexuella eller homosexuella?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-10 10:04:00
|
|
Chris.X |
Dessa åsikter hör hemma på 1800-talet. Jag betvivlar dock att du kommer att få mera insikt i udda människors beteenden. Dina fördomar kommer förhoppningsvis att att dö ut i generationsbytena. Jag orkar verkligen inte förklara mera...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-10 10:38:00
|
|
Inger |
Svar: Hur ska du ha det? Nu talar du om "dock sjuka sexualitet" för att i nästa stund tala om sexuell läggning? Nej, jag tror definitivt INTE att man väljer att bli pedofil däremot vet jag att en del homosexulla väljer detta liv - och det handlar om VUXNA individer och VUXNA val.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-11 21:05:00
|
|
Sunny |
Så man väljer att bli homo eller hetrosexuell oxå? O först i vuxen ålder?Detta var nyheter för mig.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-11 22:32:00
|
|
Inger |
Vi vet redan när vi onanerar, är med oss själva, vad vi tänder på. Eller? Det kanske kallas kannibalistisk läggning? Så du måste ju ha rätt: En vuxen homo som väljer en annan vuxen av samma kön kan a b s o l u t inte ha ett eget val. Av egen fri vilja. Detsamma gäller en hetreo. Nej, för fan alla är offer.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-16 14:46:00
|
|
Sunny |
Så du ser ditt sexliv som ett slags offer?Intressant. Jag ser mitt mera som en gåva. Nej jag tror att vi har ett begränsat val när det gäller läggning. Men man kan ju inte finna ut ifall man kanske är bisexuell eller homo ifall man inte vågar pröva? Låt mig ge dig et råd: låt aldrig någon göra dig till offer: ta makten över din sexualitet!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-08-16 22:21:00
|
|
Rizzly |
vi är några som följt pedofilhistorierna, du är snurrig, pratar mot dig själv ett i ett, vet inte vad du pratar om. man kan bara skaka på huvudet. du har många problem.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-08-17 02:44:00
|
|
Moffe |
Rizzly: Vem menar du?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-08-22 15:18:00