Drogliberalt skitsnack del 1

Inlägg #1: Postat: 2004-08-09 11:42:00
László
Det verkar finnas olika definitioner av att vara "openminded" :

Jag har blivit anklagad för att inte vara öppensinnad förut bara för att jag inte gillar droger. En flickvän jag hade tyckte att jag var väldigt inskränkt när jag valde bort henne efter att jag insåg att hon drogade. Konstigt, jag tolkade det som att hon valde drogarne före mig. Hade hon slutat så hade jag stannat. Olika perspektiv...
Inlägg #2: Postat: 2004-08-09 11:42:00
László
Det verkar finnas olika definitioner av att vara "openminded" :

Jag har blivit anklagad för att inte vara öppensinnad förut bara för att jag inte gillar droger. En flickvän jag hade tyckte att jag var väldigt inskränkt när jag valde bort henne efter att jag insåg att hon drogade. Konstigt, jag tolkade det som att hon valde drogerna före mig. Hade hon slutat så hade jag stannat. Olika perspektiv...
Inlägg #3: Postat: 2004-08-09 13:05:00
Daniel
Ärligt talat ser jag det alltid som ett varningstecken när någon säger om sig själva att de är "openminded" eller talar om sig själv i tredje person. Kevin Zaar gör både och.
Inlägg #4: Postat: 2004-08-09 14:10:00
Inger
För att inte tala om Kevin och: "...jag var helt mör av all "first hand upplevd" äkta misär och smärta.
SNACKA OM ÄKTA MISÄR! WHA! Och sen får vi veta att I Indien skulle man vara absolut mycket intresserad av av av av:..URINTERAPI...
Kevin är så historisk okunnig att han föga känner till att redan de gamla romarna borstade tänderna i sitt urin, som "rent" använt är bakteriedödande. Men inte fan hjälpte urinet mot smärtor i själen inte...
Inlägg #5: Postat: 2004-08-09 18:51:00
Loj
Har Kevin utgett sig för att vara historiker? Nej. Har Kevin hävdat att indierna är de enda som utövat denna ritual/metod? Nej igen. Har Kevin påstått att urin helar själen? Åter igen, nej. Varför har människor så svårt för att läsa en berättelse upp och ner som just en.. berättelse?
Inlägg #6: Postat: 2004-08-09 19:40:00
Inger
Det kanske är så att du borde läsa "Mensvampyr" igen?
Inlägg #7: Postat: 2004-08-09 21:48:00
Loj
Sagt och gjort!
Ser inte var du hittar att Kevin hävdar att att urin skulle vara typiskt indiskt, helande mer än som hälsoeffekt, eller att han är historiker. Var??
Inlägg #8: Postat: 2004-08-10 06:24:00
Anton
Hur menar du Inger. Jag förstod inte heller din poäng?
Inlägg #9: Postat: 2004-08-10 10:36:00
Loj
Inger lyckas fenomenalt med att spinna iväg på egna fantasier. Intressant, man får ju en ganska bra inblick i hennes tankevärld...
Hon ger Kevin egenskaper som hon sedan själv kommenterar, spännande tillvägagångssätt...
Inlägg #10: Postat: 2004-08-15 02:32:00
Inger
Loj: Aha, här var du åter... Ja, det är inte lätt när man inte avslöjar den röda tråden/budskap i texter. en text läses men även avsikten "mellan raderna" i en text är viktigt, om än ibland viktigast... Är man sen okritiskt "lojal" då blir det kanske ännu svårare?
Inlägg #11: Postat: 2004-08-15 02:32:00
forts.
Det börjarde med blodpudding kopplat till mens och sex - sällsynt ytterst begåvad jämförelse vad de nu har gemensamt; hur många som nu vet vad det är för något och vem som övht äter det, ens i skolan? sen får vi som vanligt utlägg och länkar på urinets "förträfflighet" och även helande kraft och därmed tips på böcker och "betydande" namn i sammanhanget.
Inlägg #12: Postat: 2004-08-15 02:33:00
forts.
Möjligt är att man även då blir "frisk" när någon urinerar på en? Dock, romarna gick under och inte ens tandborstningen i sitt eget urin hjälpte. Är det konstigt att kvinnor och även män inte bemötte artikeln? Hur många tror du kände igen sig? Sen begår Kevin ur ett journalistiskt perspektiv fel, men det är en annan historia. Allt ska ju gå i en så rasande fart numera att man knappt hinner noggrannare ta reda på fakta.
Inlägg #13: Postat: 2004-08-15 02:38:00
Inger
Loj: dina yttrande i svar 9 har jag sett tidigare av gelikar till dig. Så det är inget nytt och föga imponerande.
Laddar...