"Fucked for life" Ffl - utstötta av samhället?

Inlägg #1: Postat: 2004-08-09 11:36:00
Rolf Nilsson
Men vad fan ska man göra när samhället inte har någonting att erbjuda, varken när man sitter inne i fängelset eller framförallt inte när man kommer ut från fängelset. Det måste till ett annat tänkande. Arbete, fritidssysselsättning, och en fungerande vårdkedja för de människor som behöver det. Det går inte att straffa människor till lydnad om de inte har något att förlora.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-09 12:58:00
Nadia
Man Originalet: Det där om att man inte kan bete sig som en idiot. läste du att jag skrev "När dom hävdar att dom är Fucked for Life så skyller dom inte på någon, dom berättar bara sanningen"?
Och jag vet inte vart du har växt upp, men antagligen inte i stockholms förorter. När det känns som om samhället inte vill ha med en att göra, När man inte kan få jobb någonstans och saker i den stilen. Tänk dig själv vad ska man då göra? Det finns inte så många alternativ då,
Inlägg #3: Postat: 2004-08-09 14:10:00
ensam
De är "fucked" eftersom de är kriminella, inte för att de har vuxit upp i en dålig förort. I och med att de själva har valt att bli kriminella är det snarare de som "fuckar" samhället än tvärt om.

Det finns jobb att få, om man inte tycker sig vara för fin för skitjobb som städare, lagerarbetare mm.
Inlägg #4: Postat: 2004-08-09 15:31:00
Micke
Ensam: just det! Jag är själv uppväxt i södra Stockholm och har sett många som hellre röker hasch och kollar på MTV istället för att göra något vettigt som att plugga för jobbigt eller jobba alldeles för jobbigt. Andra tar tag i bitarna och tar ett skitjobb som kanske leder vidare. Samhället ger faktiskt många chanser även till "hopplösa" ungdomar.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-09 15:48:00
ensam
Micke: Ja, det är ju lättast att bara anse sig vara förtryckt, och klaga istället för att jobba. Kommer från Skärholmen Vårberg själv.
Inlägg #6: Postat: 2004-08-09 17:16:00
trött & svett
De har valt kriminaliteten och skall så behandlas, hårt, inte vårdas, som sossekäringarna med Bodström i spetsen vill. Jag är besviken på vår kriminella elit för övrigt. De klarar inte många dagar ute. Och ingen shootdown på två saftiga rymningar... Insatsstyrkan kunde ju fått lite live skyttepraktik
Inlägg #7: Postat: 2004-08-10 09:24:00
Man Originalet
Nadia: Jag är själv arbetslös och har p.g.a. diverse personliga skäl hamnat i en situation där det är mycket svårt för mig att komma in på arbetsmarknaden. Jag hade också en uppväxt där det fanns en del sociala problem. Jag skulle också kunna välja en kriminell "karriär" och skylla på samhället och på min taskiga uppväxt. Men det gör jag inte. Som sagt, alla har ett val.
Inlägg #8: Postat: 2004-08-10 09:24:00
Man Originalet forts.
Enligt ditt sätt att resonera skulle ju alla ungdomar med invandrarbakgrund som växer upp i Stockholms förorter bli kriminella, men de flesta försöker ju faktiskt skapa sig normala, hederliga liv.
Inlägg #9: Postat: 2004-08-12 09:08:00
Undrande
Försvara inte de kriminella invandrarna. De är de sanna idioterna som förstör för alla de andra som faktiskt vill göra rätt för sig.
Inlägg #10: Postat: 2004-08-15 12:34:00
Solen
Arbetsmarknaden?!?!? De här killarna inleder sin kriminella karriär långt tidigare. När de är 18 har de redan register långa som armar och då är det inte aktuellt med anställning. Vare sig för dem eller för en arbetsgivare. Get real.
Inlägg #11: Postat: 2004-08-17 21:26:00
Anna
Håller med Ensam, Micke, m.fl. Oavsett brottregister kan man alltid få jobb på McDonalds!! Där har i princip alla jag känner från min hemförort börjat sin jobbkarriär. Men är man för lat så... Ärligt talat, hur många arbetsgivare orkar kolla upp brottsregistret?? Det görs ju inte ens när dömda peddosar lyckas få jobb på dagis!
Inlägg #12: Postat: 2004-08-17 21:29:00
Anna
Rolf Nilsson: Vad samhället har att erbjuda??! "Ask not what your country can do for you, but what you can do for your country". Världens bästa citat. Det är skamligt att säga att samhället inte har något att erbjuda i vårt land, där man får bidrag utan någon som helst ansträngning och framförallt där utbildning är GRATIS FÖR ALLA!!
Laddar...