Drogliberalt skitsnack del 1

Showing page 2 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #21: Postat: 2004-08-09 14:49:00
Striker
När den det svenska folket har hjärtvättats sedan modersmjölken med missvidande narkotikapropaganda, får man räkna med starka reaktioner, speciellt då drogfundamentalisterna är helt övertygade att de har absolut rätt och önskar cencur av bla. siter om Cannabis. Springtime for STASI!
Vidare är jag övertygad om att de flesta Svenssons inte ens vet vad narkotika är ens. "Det är farligt att ha rätt när staten har fel." Voltaire om jag nu inte minns fel
Inlägg #22: Postat: 2004-08-09 14:58:00
Torchy
"Hur infantila får ni vara?" Återigen ett mycket vackert personangrepp av aningen grövre kaliber än det du tycks se i mina inlägg. Jag förnekar inte att du kan besitta erfarenheter och förmåga till kritiskt tänkande, men när propaganda framförs tillräckligt envetet så påverkas man vare sig man vill det eller inte. Det gäller dig, det gäller mig och alla andra för den delen.
Inlägg #23: Postat: 2004-08-09 15:03:00
Torchy
Att det förekommer vinstintressen i narkotikatillverkning är självklart. Vinstintressen ser jag dock inte som av naturen fel, då jag är borgare. Sverige skulle dock också få sin del av kakan om lättare narkotika skulle tillåtas skatteintäkter. Jag anser inte att kokain, heroin och de tyngre drogerna skall legaliseras Kevin kanske gör det, vad vet jag. Människor klarar sällan av att hantera dem, vilket är anledningen varför de är förbjudna i nästan hela världen.
Inlägg #24: Postat: 2004-08-09 15:08:00
Torchy
Eftersom jag inte ser något samband mellan lättare narkotika och människohandel så kommer jag inte att kommentera det ytterligare. För övrigt är jag inte i samma bransch som Kevin. Jag rider heller inte på någon vänstervåg. Hoppas i stället på en högervåg inför 2006.
Inlägg #25: Postat: 2004-08-09 16:11:00
Stefan_B
Det tycks vara så att både drogliberaler och drogmotståndare har ett visst problem med ömsesidig respekt... att försöka skära ner på personangreppen OCH inte ta varenda gliring på blodigt allvar skulle kanske förbättra diskussionen en smula.
Inlägg #26: Postat: 2004-08-09 16:17:00
Torchy
Stefan: Jag har inte medvetet förolämpat någon med mina inlägg. Har heller inte tagit illa vid mig av angrepp på min person trots att jag poängterar dem då de förekommer. Striker verkar dock aningen aggressivare idag.. ; Jag förvånas dock över den arrogans som drogmotståndare tar sig rätten att uttrycka. Ta bara titlarna på dagens artiklar som exempel..
Inlägg #27: Postat: 2004-08-09 17:37:00
KevintillStalker
StalkerellerStryker?Varför har jag aldrig sett en film av Kevin? De gånger jag har träffat honom har han alltid haft tusen projekt, stora ord och maffiga budgetts men fortfarande ingen film? Måste varit iaf 5år sedan sist nu, tycker att har haft både tid och pengar. Kevin är en pajas. SVARKOMMERSNART...
Inlägg #28: Postat: 2004-08-09 18:04:00
KevintillStalker
Det är inte lätt bli profet i sitt eget land. Därför har jag tvingats filma de senaste fem åren - utan budget-för ingen vågar tro på mina galna ideer.Man är kanske för kontroversiell när man vill skildra en bredare icke politisk korrekt realitet? Vad vet väl jag...
Inlägg #29: Postat: 2004-08-09 18:05:00
KevintillStalker
Visst kanske man har tusen projekt, stora projekt som det anstår en visionär kreatör. Det är alltid det lekfulla skapandet som leder fram bäst. Stora budgetar har jag dock aldrig haft.
Varthardufåttdetifrån?!! Snarare ALLTID kämpat med 2 små händer.
Inlägg #30: Postat: 2004-08-09 18:05:00
KevintillStalker
Jag har valt att följa mitt hjärta i de beslut jag tar och till skillnad från Baren Big Brother mentalitetet av idag, vill jag inte vara en kommersiell sellout. Jag vill skapa någonting starkt som skiner likt en diamant skarpare och starkare. Därför om det tar mig 5 år att uppnå resultat eller mer är egalt. Tiden har alla svar. Jag har filmat, redigerat, finputsat och lärt mig allt på egen hand.
Inlägg #31: Postat: 2004-08-09 18:06:00
KevintillStalker
Jag tror på det jag gör och är övertygad om att jag är här för att sprida ljus o kärlek samt förståelse för illa sedda grupper. Den mission jag är ute på gäller en medvetande förhöjning av information. Hellre en pajas än någon som dömer en ohörd-eller-osedd... Vilket du ju och Inger etc. tycks göra.
Inlägg #32: Postat: 2004-08-09 18:06:00
KevintillStalker
Question:
Vad har PER QX, NEAL DONALD WALSCH, REGINA LUND, JACK HERER, ALBERT HOFFMAN gemensamt?
Sug på den ni. Svaret får ni snart se...
;o
skattar bäst...
Inlägg #33: Postat: 2004-08-09 19:01:00
Sofia
Jag har följt Kevin under lång tid, och kreativare levnadskonstnär får man leta efter. Och det för att han är den han är, inte för vad han tar eller inte tar.
Inlägg #34: Postat: 2004-08-09 19:46:00
Inger
Svar 32: Svaret finns på nätet och du har länken... CANNABIS! ;-
"Vilket du ju och Inger etc. tycks göra." SLUT CITAT. Nej, Kevin inte nu igen! En bauta kreativ människa tuggar inte samma sak och behöver definitivt inte övertyga andra för att själv bli övertygad i sin bristande övertygelse.
Inlägg #35: Postat: 2004-08-09 20:45:00
crypto
det är jättbra att det finns möjlighet till en sådan här debatt och att både Kevin och lazslo får komma till tals och att en sådan här debatt överhuvet taget äger rum.
när bara en sida får komma till tals så är det inte svårt att inse att den ena parten drar sig undan och helt vägrar lyssna.
Inlägg #36: Postat: 2004-08-09 20:50:00
crypto
men allt är ju inte lika svart och vit som i gammla skrämselpropaganda-filmer.
om man kan hålla en sund dialog så finns det plötsligt plats för förståelse från båda parter och då kan faktiskt båda lära sig, både om myter, faror och ren tolerans av människors olikheter.
Inlägg #37: Postat: 2004-08-09 21:03:00
Inger
Jag håller med. Skrämselpropaganda biter inte ens på ungdomar.
Dock, personligen tycker jag det är svårt att diskutera droger när det endast kommit att handla om sensationsjournalistik. Även om jag inte tror att Kevin är en dålig människa som person. Tvärtom. De där som röker någon holk om året kommer ju inte till tals? Eler hur?
Inlägg #38: Postat: 2004-08-09 21:30:00
Stefan_B
svar 26: medvetet eller inte så är det väl ändå nedlåtande att kalla sina meningsmotståndare för "indoktrinerade"svar 14. Att du sedan ägnar ansenlig plats åt att bemöta förolämpningar är naturligtvis din rätt, men det gynnar knappast diskussionensom iofs redan är närmast obefintlig men ändå.
Inlägg #39: Postat: 2004-08-09 22:25:00
László
Sofia svar 33: Helt säkert är Kevin både kreativ och jättebra på många sätt. Jag vänder mig mot hans hyllande av olagliga substanser och hans sätt att förvränga fakta. Det framgår säkert vad jag tycker men som det står på alla spårvagnar i Göteborg just nu - Knark är bajs !
Inlägg #40: Postat: 2004-08-09 22:29:00
crypto
åh vad skönt att det är bajsbajs är ju lagligtdå slipper ju vissa människor som sysslar med bajs att bli jagade och straffade för sin udda böjjelse.
Showing page 2 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...