Inlägg #1: Postat: 2004-08-09 10:26:00
|
Man Originalet |
En mycket bra, genomtänkt och nyanserad text om pedofili. Högsta betyg!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-09 12:17:00
|
Sandra |
Citaten i din artikel gör mig förtvivlad...
Bra artikel Malin.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-09 14:19:00
|
Johan Wedberg |
Och mens vi läser detta och förfäras så kanske ännu ett barn blir våldtaget. Det är dags att vi alla reagerar och är lyhörda för vad som händer runt omkring oss.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-09 14:50:00
|
tomas |
Frågan är inte bara om vi ska acceptera tänkandet i sig utan också om var man drar gränsen till det vuxna intellektet samt fysisk mognad. En 18-åring kvinna kan psykiskt för att inte tala om fysiskt verka mer sexuellt social än en ung tonåring. Frågan vi måste ställa oss då är om det är åldern i sig det hänger på eller om det finns ett större ansvar ?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-09 15:14:00
|
Inger |
Jag förstår att du har reagerat på signaturernas "Moffe" och "Chris X" svar i Ilona Betulas artikel.
Jag orkar tyvärr just nu inte diskutera ämnet, ;- men det finns en del att tillägga. Kanske mailar jag dig sen. En sak som däremot slog mig är de vuxnas berättelser du tar upp. Visst, de är viktiga men personligen finner jag barnens berättelser viktigare.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-09 16:53:00
|
Chris.X |
Bra Malin! Hoppas du får utlopp när du skriver. Det är starkt gjort att du skriver om någonting så personligt som detta. Hoppas det hjälper.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-09 17:05:00
|
Chris.X |
Inger: Tack för din nyanserade syn på pedofiler. Vi kanske borde införa koncentrationsläger åt dem? Eller borde vi kanske försöka hjälpa och förstå? Malin skriver: "Men enligt mig har vi allt att vinna på att människor med sexuella känslor för barn uppmanas att söka hjälp." Det är så klockrent att det går inte att säga det bättre.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-09 17:32:00
|
Sunny |
En väldigt intressant o välskriven artikel: En given 5.a! Givetvis skapar den hos mig funderingar eftersom jag liksom du tydligen forskat en hel del i ämnet.samt är oersonligt berörd.Slutet först: Du vill att pedofiler ska söka vård? Så sade man för 30 år sedan till de homosexuella. men ärligt talar så tror jag inte att en sexuella läggning låter sig "botas" i vuxen ålder.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-09 19:55:00
|
Alf Carlsson |
Hur många har tänkt; "Jag hatar den djäveln, jag ska döda honom/henne". Tanken, den inre känslan är aldrig straffbar hur mycket själva handlingen än bryter mot lagen.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-09 21:39:00
|
Varjen aka Sune |
Moin sympati Malin. Du vet att Du är min idol. Pedofiler är ett stort ämne börjar jag förstå. Det innehåller enorma krafter. Att en drift, vilken det nu kan vara, kan förmå en människa att utsätta sig för fängelse och människors avsky. Förmå sig till att skada ett barn fysiskt och psykiskt kanske för livet. Som ibland, ofta?, kan fullfölja dessa avskyvärda brott med att mörda och begrava sitt offer.
Jag förstår det bara inte. Finns det något annat brott med samma drivfjäder?
//Varje
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-10 09:25:00
|
Magnus |
Att be pedofiler att söka hjälp för sin sexuella läggning är som att be homosexuella att söka hjälp för sin sexuella läggning. Jag tror inte att pedofili är någon sjukdom. De har bara haft "otur", det kommer nog aldrig att accepteras att de får utlopp för sin sexualitet och tur är väl det. Man kan inte hävda att det är onormalt eller onaturligt med en pedofils läggning utan att tycka att detsamma gäller alla andra minoriteter t.ex. homosexualitet.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-11 13:31:00
|
Linda |
Jämställa ickeaktiva pedofiler med exempelvis homosexuella? Nej, nu får du ta och skärpa dig. Vore intressant om du kunde utveckla den tankegången mer, hur menar du?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-08-11 21:07:00
|
Sunny |
I alla fall Malin: Jag önskar dig all lycka i framtiden. Du är en go tjej o en bra skribent!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-08-15 09:18:00
|
Johan |
Bra text som vanligt!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-08-17 21:06:00
|
Anna |
En exeptionell artikel som tar upp alla nyanser!! mycket bra!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-08-21 20:24:00
|
Gina |
Bra artikel
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-09-04 22:00:00
|
ChildLover |
Du må göra ditt bästa min du har en allt för svart och vit bild kring ämnet. Det faktum att ca : 50 av barnen som råkar ut för "övergrepp" är oskadade och att en stor procent av dom upplevde det som positivt verkar ha gått dig förbi. Citera några barn som upplevde det som positivt nästa gång om du verkligen vill framställa en nyanserad bild.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-10-14 16:24:00
|
Mia Sjögren |
5 stjärnor, Malin! Jag hittade inte denna artikel förrän nu, efter debatten med "Om pedofilpropaganda". Jättebra artikel!
|
|