"Fucked for life" Ffl - utstötta av samhället?

Inlägg #1: Postat: 2004-08-09 10:33:00
Man Originalet
En riktigt dålig text som nästan ger intrycket att skribenten beundrar de asociala gangstrarna i FFL-gänget, eller att hon åtminstone vill försvara dem, och framställa dem som något slags offer för förtryck. Sådana resonemang är förstås kvalificerat skitsnack! Grov kriminalitet där oskyldiga människor blir lidande kan ALDRIG försvaras, och varje enskild människa har ett eget ansvar för sitt liv och sina handlingar. Man kan inte bete sig som en idiot och sedan skylla på "samhhället".
Inlägg #2: Postat: 2004-08-09 10:49:00
Micke
"suicide by cop" innebär inte att man spränger sig själv med en handgranat tillsammans med ev. poliser var har du fått det ifrån?. "suicide by cop" betyder att man avsiktligt ser till att bli skjuten och dödad av polisen i samband med ett gripande, t.ex genom att dra ett vapen. Uttrycket är ju "by cop" inte "with cop".
Inlägg #3: Postat: 2004-08-09 14:27:00
Johan Wedberg
Är det ett rop på hjälp?
Finns det något liv för medlemmarna i Ffl?
Kunde något gjorts under deras uppväxt så att de idag varit studenter, skribenter , samhällskritiker eller något annat än den återvändsgränd de är i idag?
Är de morgondagens hjältar med reserverade platser i Big Brother?
Inlägg #4: Postat: 2004-08-09 15:07:00
Gullan och grillbritt.
Soft me lite gangster glorifiering..

Det är ju en positiv grejj med sosseregimens vanstyre dvs att äntligen kan vi i sverige göra trovärdig våldromatiserande film, musik och konst utan att skämmas.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-09 15:17:00
FTP "Fuck The Police"
Polisen kan inte göra nåt det enda dom gör är att trakka oss i förorten shitt asså
Inlägg #6: Postat: 2004-08-09 18:02:00
Rolex till mig me
Jaa du Nadia. Läser just om en av dina av samhället glömda skyddslingar, bombmannen Sergio Sepulved Sandoval, ledare i FFL. När han muckade efter 3 år på Tidaholm i år köpte han sig en silvergrå BMW.Bra timpenning på kåken, vill jag mena. Själv får jag klara mig med begagnad Mazda. Du tillhör den där skaran gangsterbeundrande bruttor som alltid slutar sönderslagna och olyckliga. Men som aldrig, aldrig lär sig. Fucked up in the head, Yepp !
Inlägg #7: Postat: 2004-08-09 22:49:00
Kung Göran
"Samhället vill inte längre ha med dem att göra och jag förstår dem." Varför kommer jag att tänka på reportaget i teve 3 för några år sedan om kvinnan som skrev brev till fängelsekunder och sedan åkte och hade samlag med dem i besöksrummet. Utan betalning alltså.
Inlägg #8: Postat: 2004-08-10 13:09:00
US
Mycket primitivt! Jag åsyftar, verkligen menar jag inte dig Nadia. Jag åsyftar alla dessa korkade vita män som kommenterar din utmärkta artikel med primitiva åsikter och för att inte glömma den där kvinnan som är så oerhört kristen. Jag bor själv i en förort men här röstade 67 på moderaterna. En titt bakom fasaderna berättar att dessa moderatvarelser inte är Guds bästa änglar, även om de själv tror det. Tack Nadia, du skriver verkligen ”Skriver om det du inte skriver om”. Tack!
Inlägg #9: Postat: 2004-08-11 21:17:00
Sunny
Jag tror mig förstå vad du vill ha sagt här o det ligger många tänkvärdigheter i din artikel. Men jag måsta erkänna att jag inte skulle jubla ifall min dotter kom hem med en medlem ur FFL.
Inlägg #10: Postat: 2004-08-14 01:23:00
Haplo
Ledsen att jag inte förstår, men vad vill du ha sagt? Tyvärr framstår texten som ett försvars och hyllningstal av kriminella som råkar komma från förorten. t.ex "Medlemmarna i Fucked for Life säger att de har valt den kriminella livstilen för att samhället har stött ut dem" - Bulls**t, vilket alla som bor/har bott i förorterna vet!
Inlägg #11: Postat: 2004-08-14 02:11:00
Tomas
Riktigt onyanserad och dålig artikel. Du förstår att samhället stött ut och säger "om man inte kan få jobb någonstans eller om ingen över huvud taget hör när man skriker, vad gör man då?" Förklara då för mig hur jag lyckats bli höginkomstagare med stabilt liv. Jag ska förklara för dig. Faktum är att dessa som går i FFL väljer sin väg och ger ursäkten att "samhället stött ut" dom. Vet du varför? Därför att det är enklare att skylla på andra än behöva ta ansvar för sina egna handlingar och beslut.
Inlägg #12: Postat: 2004-08-17 21:14:00
Anna
Barnsligt och FEL! De har inte blivit kriminella för att de är utstötta, de är utstötta för att de är kriminella! Dessa typer lägger krokben för sig själva; de får korta straff och kommer ut från fängelset, men återfaller genast i brott. D.v.s. de förverkar alla chanser samhället ger dem! Jag tycker inte synd om dem.
Laddar...