Jag har mött en pedofil

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2004-08-08 20:27:00
Sunny forts
Att Muhammed inte hade någon son vet jag ju eftersom han i så fall inte skulle ha efterträtts av sin svärfar.
Inlägg #22: Postat: 2004-08-08 22:14:00
Inger
Problemet är att man inte ens VET hur gammal Muhammed var. Ej heller Jesus. Det finns andra versioner om Muhammed, tänkt på det. Familjestrukturen såg ut så i den gamla herde- och nomadkulturen med boskapsskötsel. Äktenskap handlade om allt utom kärlek och det är fortfarande ett problem i vår värld. Oönskade barn kommer alltid att göra ont!
Inlägg #23: Postat: 2004-08-08 22:15:00
Inger
Dock har det inte ett piss att göra med påståendet - "sanningen" - som feministisk teoribildning vilar på: "Kvinnan ÄR underordnad mannen och mannen ÄR norm". Det är ett SKAPAT kulturellt påstående och som från början kommer från Sigmund Freud. Sunny: Tror att de flesta vet - de som har rest i alla fall - att kulturer har framför olika bakgrunder på flera plan.
Inlägg #24: Postat: 2004-08-08 22:31:00
Inger
Moffe: Var det inte du som absolut ville att pedofili skulle klassas som vilken läggning som helst, då du var definitivt inte psykiskt sjuk? Du var till och med psykiskt starkare än oss andra och fullt "normal". Du var t o m friskare då du v e r k l i g e n finns till för barnen, dem som du sen runkar till... Du, visa mig den vuxen man som det inte syns på att den är kåt??? Jo, friska barn märker det direkt, d v s de springer därifrån - om det går!
Inlägg #25: Postat: 2004-08-08 22:31:00
forts.
Och det vet du om. Du har ju redan påpekat hur lätt det är, d v s hur svårt det är att bevisa att brott har begåtts. Det skrev du på ett annat ställe här. Alla pedofiler VET vilka barn de ska rikta in sitt intresse på!
Du önskar att andra ska förstå och acceptera dig - på dina VILLKOR! Det är just det du inte kan förstå att vuxna människor inser att det är omöjligt för dig att lova att du inte i direkt handling begår brott mot barnets intrigitet.
Inlägg #26: Postat: 2004-08-08 22:32:00
forts.
Jag tänker på Jesus här: Den som redan i tanken begår brottet vad är det för skillnad? Visst, juridiskt, men jag tänker även på en annan sak: Det finns i din kontakt med barn REDAN en baktanke som stinker. Här har du redan EN handling som strider mot barnets yttersta behov.
Dina avsikter handlar om allt - förutom äkta kärlek.
Till sist: Du är definitivt inte 21 år.
Inlägg #27: Postat: 2004-08-09 00:24:00
Sunny
Men Inger: Att jag i många år fantiserat om att döda min mamma är väl inte riktigt det samma som om jag verkligen gjort det? Nu stannar mordet i fantasin o ingen får lida för min skull. Ja Freud har onekligen en del att svara för. Ang Muhammed så vet vi en hel del: han levde ju för inte så väldigt länge sedan. Om Jesus vet vi inte ens ifall han fanns förutom i myterna. Sist: jag är väldigt nyfiken på varför du inte tror att M är 21 år?
Inlägg #28: Postat: 2004-08-09 10:59:00
Inger
Sunny: Jag tar KONKRET upp skillnaden mellan "fantasi och verklighet", som Moffe beskriver det. D v s satt i sitt sammanhang blir det en helt annan verklighet! Häri ligger redan avsikter, beteenden/"handlingar" som gagnar honom på barnets bekostnad -oavsett om han begår ett j u r i d i s k t brott eller inte! Eller du kanske tror att en pedofilen våldtar direkt?
Inlägg #29: Postat: 2004-08-09 11:00:00
forts.
Vad klassar du ett socialt, emotionellt utnyttjande som, det som det inleder med under förtäckt namn såsom "kärlek"? För du inbillar dig väl inte att dem inte VET vilka barn som presumtivt kan "göra dem lyckliga"? Runkobjektet ska också väljas, min vän. Ett råd: Läs Moffes kommentarer en gång till och se hur han glider undan, se hur han mycket väl vet vad det handlar om...
Inlägg #30: Postat: 2004-08-09 11:01:00
forts.
Den här mannen har, inte ovanligt, en elitistisk uppfattning om sig själv.
De här männen har sällan några familjer ens och därför inga egna barn.
Du gör alltså en sådan jämförelse ang. din mor att jag faktiskt SKÄMS å dina vägnar.
Är du väldigt nyfiken på varför "Moffe" inte kan vara 21 år? Jag kan tyvärr inte stilla den. Har inte lust att skriva en avhandling om något som jag tror att ett x antal faktiskt förstår.
Inlägg #31: Postat: 2004-08-09 11:13:00
Stefan_B
Inger: jag undrar också varför du inte tror att han är 21. En kort motivering räcker väl?
Inlägg #32: Postat: 2004-08-09 13:06:00
Inger
Det ÄR språket - det formella - samt innehåll. Har skrivit om det på hans svar "Moffe", här i samma artikel. Han är även tillräckligt m e r än bildad för att glida undan de mest kontroversiella frågorna - även vad gäller åldern. Och för det måste man vara "äldre" - skickligare att handskas med språket helt enkelt. Dock, mitt i denna "bildning" är han paradoxalt emotionellt motsättningsfull.
Inlägg #33: Postat: 2004-08-09 13:06:00
forts.
Bla vänder han "kappan efter vinden" när det osar hett, när han konfronteras. Men det är inget konstigt, inte om man känner till att pedofilen just har en störning här.
Inlägg #34: Postat: 2004-08-09 13:14:00
Inger
PS "Moffe" ingår sannolikt redan i ett pedofilt nätverk - kanske tillsammans med sign. "Chris X" alt. är "Moffe" alias Chris X"? V g se här Moffes svar till Malin M Har läst samtliga Cris X svar till mig i andra artiklar och han och "Moffe" är slående lika både i språk och innehåll. Dock är de emotionellt "överspända", inte sällan förvirrade, brister när det gäller orsak och verkan-samband. DS
Inlägg #35: Postat: 2004-08-09 15:00:00
Moffe
Inger: Du får ursäkta att jag avbryter i dina konspirationsteorier det är precis vad du lägger fram här! Jag känner endast två andra peddos över nätet. Det var bara några månader sedan jag började leta efter mina "likar", och då var det mest för att se hur de var. Jag kan tyvärr inte bevisa att jag är 21 år, och det beror mest på hur "dina" likar ser på mig. Jag blir inte längre sårad av det du skriver. Jag har helt tappat respekten för dig nu. Och det är tråkigt tycker jag.
Inlägg #36: Postat: 2004-08-09 15:09:00
Lelwani
Inger:Du uppvisar klara tendenser på paranoia eller en form av förföljelsemani. Du gör bort dig när du skriver sådana där saker. Nu är det så att jag känner Moffe, vi pratar dagligen med varandra. Vi har aldrig träffats irl utan endast via nätet. Han är 21 år gammal och att du avfärdar det pga att han skriver för bra får mig nästan att undra huruvida du föraktar unga människor eller inte...
Inlägg #37: Postat: 2004-08-09 15:50:00
Inger
Moffe: Vilket arrangerat försvarstal! Exakt vad jag väntade på!
Det är bra att du har funnit Lelwani som du kan tala med, en likasinnad som förstår dig...
Jag förstår verkligen inte att du tycker det ÄR tråkigt att du har tappat respekten för mig och alla vi som inte kan se någon poäng i din s k egoistiska kärleksförklaring till barn. Det är jag snarare stolt över! Dock, se till att hålla dig utanför murarna ty annars får du - om inte förr - känna på vad respekt är för något.
Inlägg #38: Postat: 2004-08-09 15:55:00
Lelwani
Inger: Jag är ingen pedofil så jag undanbeder dig sådana antaganden på lösa grunder eller koppla mig till ett sorts pedofilnätverk. Jag håller med Moffe när han tycker du kommer med just påståenden hela tiden. Läs allt du skrivit till honom och så ser du själv att du klistrar på honom känslor, sinnesstämningar och företeelser. Bara en massa lösa antaganden som kan såra vem som helst. Jag tycker du borde be om ursäkt.
Inlägg #39: Postat: 2004-08-09 18:01:00
Sunny
Inger: Vilda fantasier o lösa antaganden gynnar inte oss pedofiloffer! Fakta är det efektivaste vapnet emot alla former av övergrepp.Språk kan ha väldigt lite med ålder att göra: Mitt språk som barn var väldigt ålderdomligt efter som de frikyrkliga runt mig använde bibelspråk.
Inlägg #40: Postat: 2004-08-09 20:32:00
Inger
Sunny: Jag tror inte du är insatt i vad ålder - d v s livslängd och därmed erfarenheter - har gemensamt när du påstår att "Språk kan ha väldigt lite med ålder att göra". Det här är något man vet redan om på grundskolenivå därav pedagogisk uppläggning. Visst, "Moffe" har i 8:an umgåtts med äldre, skrev musiktexter, men ser man till helheten vad han säger så blir frågorna desto flera.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...