Lilla fru B och grannsämjan

Inlägg #1: Postat: 2004-08-05 18:08:00
Sunny
Anna: Jag är inte särsklit oordningsam: det är nog jag som städar mest i vår tvättstuga här? Jag talar om de tragiska människor som fyller hela livet med samtal till miljöförvaltningen,störningsjouren,
byggnadsnämnden för att bara nämna några.: Det finns ju hälsovårdsnämnd,barnavårdsnämnd.Hem o skola osv. Tänk själv efter: Hur lycklig är en sådan människa?
Inlägg #2: Postat: 2004-08-06 19:06:00
Sunny
O om jag bara skulle trampa på grus skulle jag bli lite förvånad tror jag? nog finns det kattbajs,sotiga vedträd o blöta bortglömda mögliga tvätthögar på golvet ofta ett stopp i golvbrunnen oxå: S:t Berharshunden badar där nere o han har en lurvig päls?? Alla blöta handukar så här års: det är närmast att gå igenom tvättstugan till poolen.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-06 23:35:00
urk
alla mina fördomar om kollektivboende infriades härmed. Lever kvar på 70-talet, hygienmässigt också...
Inlägg #4: Postat: 2004-08-07 14:30:00
Sunny
Akta dig för den farligaste fördommen bara: den att man inga fördommar har!
*ler*
Nja huset har 3 st badrum ,2 kök,5 kylskåp,2 frysar,5 microungnar o en uppvärmd pool så standarden är helt acceoptabel! Som ung bodede jag några år i vägslöst land utan el så jag tycker rent av att vi har "överstandard" på vissa områden.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-17 21:34:00
Anna
Aaaahhh...Om din poäng är att det är lite synd om typer som Fru B har den inte riktigt framgått av artikeln tycker jag! Men jag håller med dig om den saken. Däremot ska man väl inte göra sig lustig över dessa människor som kanske mår dåligt? Deras klagande kanske är ett förvridet kontaktsökande för att bryta ensamheten? Ett sätt att visa att man finns och är betydelsefull?
Laddar...