Inlägg #1: Postat: 2004-08-04 23:44:00
|
Äggtoddy 2 |
Och snor man sen den senaste nallemodellen från dem där "kapitalistsvinen", så får man inte bara en klapp på axeln utan mer bidrag av socialarbetaren Hankins som är hård i saken, brutal i sättet. Och knegarna flinar...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-05 12:56:00
|
Hankins |
Snacka om att du är insiktsfull. Du tror verkligen man delar ut pengar till höger och vänster va? Faktum är att det idag är svårare än någonsin att få tag i socialbidragspengar. Och än hårdare bilr det. För övrigt jobbar jag en del på fältet, inte bakom ett skrivbord.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-05 16:54:00
|
Anna |
"mamma, jag vill ha gooodis!!" "Du ska få, när tanten där inne gett oss pengar". En avlyssnad dialog mellan en treåring och hennes välklädda rökande mamma utanför soc.kontoret där jag bor ovanpå Aha, det är SVÅRT att få socialbidrag...sure. Det är dit mina skattepengar går. Till godis och cig.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-05 20:40:00
|
Äggtoddy 3 |
Jag kan se framför mig hur ungarna svarar en flummig fältarbetare som är så urbota dum och frågar istället för att själv tänka : "Jag frågar om inte det är skrämmande att de värsta mördarna i landet är på fri fot, bland annat en polismördare."
De svarar vad du vill höra... De är uppväxta med Sempers dimjölk att exakt svara rätt "ja" och "nej" på den där fånen som har ett så jävla behov av att "pisssjukt klappa folk på huvudet", som dem säger.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-05 20:40:00
|
Äggtoddy 4 |
Gör ett studiebesök i Malmö på Rosengården. Dallas där jävlas man inte med. Och du, kalla dem inte för arbetarklassen. De skulle inte nedlåta sig till att gå på det sociala och leva på bidrag.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-05 23:01:00
|
Hankins |
Ja allafältarbetare är efterblivna och älskar att ge pengar till såna som INTE BEHÖVER DEM. Snälla ni, vakna till verkligheten. Såm smygrasistisk bullshit finns knappt i nationaldemokratenas agenda. Hade ni sett siffrorna så hade ni bums insett att detta "snyltande" knappt existerar. Jag har träffat Dallas för övrigt, det finns många liknande "hjältar". Men de är bara en bråkdel av lösningen.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-05 23:31:00
|
palmroth |
Lösningen är att stoppa invandringen och att få igång ekonomin.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-05 23:35:00
|
palmroth |
Att fortsätta att massdumpa folk i förortsghetton där det inte finns en möjlighet till integration är idioti.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-06 13:49:00
|
Äggtoddy 5 |
Och du Hankins, du påstår att i din förort som exempel - vilken du inte namnger då det går att checka upp! -att dem i n t e är bidragstagare, att de arbetar, där ungarna hellere vill bli rånare för att det är coolt... Bullshit! Du pratar kort och gott om arbetslösa problemfamiljer och sätter skamlöst etiketten "arbetare" på dem. Och här gör du din största tavla.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-06 13:49:00
|
Äggtoddy 6 |
Och hur förklarar du att vissa kommuner har gått så långt ang. förortsproblemen, att de hotar med att riva lediga lägenheter om det kommer fler invandrare till deras kommuner? Faktum kvarstår: 3 år får kommuner hjälp av staten sen får de själva ta över kostnaderna för invandraren/flyktingen. Grundproblemet är segregationen, då det i kölvattnet uppstår naturligt problem. Måste man vara socialarbetare för att begripa det - eller måste en del b l i socialarbetare för att begripa det?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-06 14:22:00
|
Gullan och grillbritt. |
Grundproblemet är inte segregation, grundproblemet är sveriges havererade ekonomi, segregation är bara ett symptom på detta. Hade det funnits ett överskott på jobb så hade invandrarna fått anställning vid ankomst precis som invandrarna som kom innan 1980 fick. Får man jobb integrerar man sig själv. Så lösninngen är väldigt enkel stoppa invandringen tillfälligt, få i gång ekonomin.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-06 17:13:00
|
Äggtoddy 7 |
Sveriges ekonomi var inte havererad i slutet på 70-talet och i början på 80-talet. Men vi hade struktiuromvandlingar - dataåldern stod i dörren. Men med de nya flyktingar invandrare skulle vi få kulturkrockar - som vi inte vågade diskutera/möta - och placerade därför dessa människor i ghetton.
.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-08-06 17:14:00
|
Äggtoddy 8 |
Visst, ekonomin är viktig faktor, men vi skulle få hit människor som vi inte hade kunskaper/resurser för att ta hand om, såsom människor som torterats i alla dess former. "Sociala" problem flyter helt enkelt lätt in i psykiatriska problem och det är väl känt sen länge att socialförvaltiningen och psykiatrin inte samarbetar eller så dåligt gör
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-08-06 19:06:00
|
Gullan. |
Majoriteten av de som kommit sedan 80talet är anhörighetsinvandrare och inte flyktingar med psykiska problem, det är en sosslögn.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-08-06 22:25:00
|
Janne |
Äggtoddy, tvätta dig bakom öronen. Du har svalt sossepropagandan helt och hållet med hull och hår.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-08-09 02:13:00
|
Janne |
Sorry, läste fel! Äggtoddy har rätt!
|
|