Socialvårdstagarandan i Sverige

Inlägg #1: Postat: 2004-08-02 22:17:00
Sunny forts
Det händer att jag ber dottern om hjälp att urskilja ifall jag är för deppig att följa med någonstans eller ifall jag bara är lat. Att veta att lives slut är närmare gör att man kan släppa alla "onödor" utan att behöva ha dåligt samvete. Sjukdomsvinsten står nog ungefär för samma begrepp som hospitalisering. O man är medveten om fenomenet: ändå kan man lura sig själv i bland.De som helt förnekar fenomenet har ingen chans att klara sig undan.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-02 22:20:00
Sunny forts
Men glöm inte attt det handlar om status o ekonomi. De rika ligger inte i stugorna: De tar in på Sophiahemmet. De med kontakter behöver inte stå i någon vårdkö o avslutar livet gör de på Stockholms Sjukhem i sekelskifts miljö o inte på akuten på SÖS.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-03 11:32:00
Alf Carlsson
Lugn Sunny. Jag drar lasset åt dig och du behöver inte känna minsta lilla dåliga samvete. Dom som behöver oroas över min vilja är Skandiachefer och annat djävla löskefolk. Det beståndet behöver skjutas av.
Inlägg #4: Postat: 2004-08-04 01:54:00
Sunny
Amen! O mina friska barn drar nu sitt strå till stacken när dels arbetar,dels skaffar nya små medborgare.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-05 16:50:00
sten
Du behöver inte känna dig träffad. vi har alla våra aktiva och passiva sidor ofta beroende på omständigheternaNär jag blev utskriven senast från sjukhuset tog personalen för givet att jag skulle ta erbjudandet om konvalescenshem med sjöutsikt. Hade jag inte haft en uppgift att gå till eller saknat familj hade jag kanske accepterat. Men jag ville inte känna mig som patient en dag till eller höra på sjukdomshistorier
Inlägg #6: Postat: 2004-08-06 15:09:00
Sunny
Nej det förstår jag verkligen! Själv avskyr jag att ligga på sjukhus så mycket att jag födde 2 av ungarna hemma. När livskamraten dabbades av en svår stroke ville de behålla honom på sjukhuset: Vi tog förstås hem honom så fort det gick. Men här hemma vill jag kunna vara passiv när jag inte orkar riktigt.... Livet består ju egentligen bara av minuter,timmar o år o man vill inte ha arbetat bort hela livet.
Inlägg #7: Postat: 2004-08-06 15:10:00
Sunny
Jag har varvat med att resa o att läsa o så gör även döttrarna. Sonen däremot är arbetsnarkoman o svår att övertala att ta ledigt.
Laddar...