Jantelagen

Inlägg #1: Postat: 2004-07-28 17:10:00
Carpe Diem
De konkreta förslagen ligger ju i alternativen som hon skrev: att uppmuntra och stötta istället för att racka ner på andra, eller har jag fel Sofia?
Inlägg #2: Postat: 2004-07-29 10:37:00
fniss
ok, jag gör som sofia då. jag säger att våldtäktsmän genast bör sluta våldta och att rånare genast bör sluta råna! se där, har jag löst dom problemen nu, eller kanske inte..
Inlägg #3: Postat: 2004-07-29 11:09:00
sofia
Som den Jantelagsutövare du verkar vara, så kan jag förstå att det blir jobbigt att läsa några rader skapade av en tänkande människa. Tror du att vi stävjar våldsbrott med att förtrycka skaparglädje, håna de som kommer med något nytt, titta snett på de som är annorlunda? Knappast. Dessutom har jag inte uppmanat någon till att sluta våldta eller råna, vad jag däreomot vill få fram är att alla bör få en ärlig chansen att vara sig sjjäva.
Inlägg #4: Postat: 2004-07-29 14:31:00
fniss
se där, det sken igenom med lite triggning "Som den Jantelagsutövare du verkar vara, så kan jag förstå att det bli jobbigt att läsa några rader skapade av en tänkande människa". fint sofia, predika gärna mera men se för fan till att följa dina egna bud din charlant.
Inlägg #5: Postat: 2004-07-29 14:41:00
Angora
Svar 3. Komma med nåt nytt? Avskaffandet av Jantelagen har malts mer än ett varv.
Inlägg #6: Postat: 2004-07-29 14:45:00
fniss-i-kvadrat
Gör hon inte det då? Hur har du det med konkreta förslag för den delen?

Fniss nya jantelag:

Lägg ord i munnen på folk
Racka ner på glädje och omtanke
När inget annat funkar, ta till retoriska knep

Fler förslag?
Inlägg #7: Postat: 2004-07-29 18:48:00
sofia
Jo, avskaffandet av Jantelagen har väl stötts och blötts många gånger förut, men jag tycker i alla fall att ämnet är värt att både ventlieras och diskuteras, vad tycker ni?
Inlägg #8: Postat: 2004-07-29 18:50:00
fråga till Fniss
Fniss, du verkar ju enbart skriva för att provocera. Vad drömmer du om? Hur skulle du vilja skapa en trivsammare värld?
Inlägg #9: Postat: 2004-07-30 18:27:00
Kevintillfniss
Fniss. Uppenbarligen har du inte hajjat texten... Sofia kommer just med KONKRETA förslag... Texten handlar om en mer ödmjuk attityd gentemot det som kommer i ens väg. Att tro på sin egen kraft och styrka. Varför så bitter? Du kanske är påverkad av Jante?
Laddar...