Jag - informationsterrorist!

Inlägg #1: Postat: 2004-07-27 08:35:00
Joakim Johansson
Faktum är att Europas och Amerikas sprittillverkare redan på 1800-talet aktivt började engagera sig mot de rökdroger du nämner. Allt för att skydda sin egen näring. I strategin ingick att förtala dessa rökdroger och länderna i vilka de tillverkades. Man menade att det bara var hedningar och svartskallar som använde den typen av droger. Alkohol däremot, var kultiverat och civilicerat. Den vita mannens drog.
Inlägg #2: Postat: 2004-07-27 08:38:00
Joakim Johansson
Idag vet vi att alkohol är en av de värsta droger som finns och att det finns andra droger som är betydligt lindrigare mot både samhälle och individ. Men ändå går den stora massan fortfarande på den lobbykampanj som alkoholindustrin startade redan på 1800-talets. Röker på gör bara utslagna och flummiga idioter. Civilicerade personer dricker sprit. Tala om effektiv marknadsföring.
Inlägg #3: Postat: 2004-07-27 08:42:00
Joakim Johansson
Därför kommer det att ta mycket lång tid innan någon acceptans mot andra droger än alkohol och tobak kommer att uppstå. Det finns en etablerad lögn vilken spritindustrin fortfarande utnyttjar. En lögn som är så stor och omfattande att den blivit en "sanning"
Inlägg #4: Postat: 2004-07-27 09:50:00
Kevin
Intressant med Spritlobbyn på 1800-talet. Tänk att det fanns en lobby redan då...

Har du mer info om detta?
Inlägg #5: Postat: 2004-07-27 10:00:00
Inger
Kevin: Jag trodde att du var så bildad i ditt ständiga sökande efter "reality" att du kände till att lobbyverksamhet har funnits så länge skapade "så kallade" civiliserade samhällen har funnits. Att rövslicka uppåt är ett kulturellt fenomen, skapat av människan.
Inlägg #6: Postat: 2004-07-27 12:24:00
Kevin
Tyvärr Inger så har jag inte varje endaste liten detalj i huvudet, om än många, men vad gör väl det med så insatta Sourze-entiuaster...

Rövslicka uppåt...Intressant tolkning...Ingenting som du har ägnat dig åt dock? Jag brukar mest göra det underifrån...
Laddar...