kaosNjutare!

Inlägg #1: Postat: 2004-07-27 08:46:00
Inger
Jag reagerade också på ordet "idiot". Men det kan bero på att man har läst mentalvårdens historia? Ett ord som känns/är otäckt då det har använts på grymma sätt. Äldre människor kan - och gör det - använder det i meningen mentalt efterbliven. Blir jag förbannad säger jag allt utom "idiot". Fast nu skrev jag det visst. Som det kan bli.
Inlägg #2: Postat: 2004-07-27 12:10:00
*KY*
hej AC och Inger! För det första läs gärna Fredrik Reimarkers kommentar till min text. fredde. För det andra: visst skall man älska sin medmänniska. Tom så mycket att man VÅGAR SPEGLA EN GRYM VERKLIGHET. Observera att jag inte utlämnar någon individ. Jag lyfter fram ett allmän-mänskligt problem. /forts
Inlägg #3: Postat: 2004-07-27 12:13:00
*KY*
I mötet med människor är det viktigt att konfrontera dem med deras eget ansvar. Att våga se sig själva med fel och brister. Jag avslutar också min text med att SJÄLVKRITISERA inläggets författare: moi. Har man sedan sett ett allldeles för stort antal människor skylla ifrån sig på andra, tycker man till slut att det jag skrev skall sägas./forts
Inlägg #4: Postat: 2004-07-27 12:15:00
*KY*
Sedan till ordet: idiot. Visst är det spektakulärt, och här använt för att provocera. Samtidigt: vi använder ordet i vardagssamtal hela tiden: Hur ofta säger vi inte??....."det var idiotiskt gjort av mig!!"....osv. Så är ordet avsett i den här texten. Själv undviker jag det förstås i tilltal till medmänniskan.
Inlägg #5: Postat: 2004-07-27 17:42:00
*KY*
Sammanfattning: alla är värda kärlek; trots allt. - KY
Inlägg #6: Postat: 2004-07-27 21:09:00
Inger
Förstod innebörden av din text och det var det viktigaste för mig.
Inlägg #7: Postat: 2004-07-28 03:36:00
Elisabeth
Bade skratt och tarar rinner ivertes nerfor vid lasningen av Din text och manga av kommentarerna verkligen sjalvupplevt i alla dess former.
Laddar...