|
Inlägg #1: Postat: 2004-07-26 15:55:00
|
|
Anti |
AVSKAFFA PRIDE!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-26 19:03:00
|
|
Tom |
"Var finns alla hyttande pekfingermoralister"
De har ju redan vunnit! Lite klädsamma kompromisser här och där men i grunden har moralistena vunnit, så tänker jag.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-27 11:42:00
|
|
Urban |
bra skrivet och helt rätt. jag som bög upplever att min frihet är enorm okej, får vara lite försiktig vid helikopterplattan bland nynazisterna och att mitt beteende inte hade kunnat vara möjlig för en straight kille för då är han sexmissbrukare, patriarkalisk förtryckare osv. att vara bög idag - sett ur ett frihetligt perspektiv - är rena högvinsten på bingolotto ;-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-28 01:39:00
|
|
Man Originalet |
Kul text som på ett bra sätt visar vilken dubbelmoral den politiska korrektheten kan leda till.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-28 10:29:00
|
|
Joakim Johansson |
Kul och bra skrivet, men svaret vilket du själv nämner på din grundfråga är ju rätt enkelt. De flesta minoriteter kommer undan med betydligt mer än "medelsvensson" just för att ingen vågar kritisera. För då är man nämligen både homofob, mansgris, rasist, judehatare, kommunist, faschist, bonnläpp och fan och hans farmor.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-01 19:45:00
|
|
Kent |
Kul inlägg.
Jag är själv BS och lägger mig inte i om man har sex med 1 eller 100 stycken på samma gång. Men visst är det så att det som är töntigt, tacky och förnedrande hux flux "blir" OK om det uförs av en bög eller flata. Självkritiska diskussioner existrerar heller knappast inom HBT-rörelsen; den är direkt anti-intellektuell. Bättre då att bygga sin opinion utifrån fördomar om hur "heterosamhället" såg ut på 1970-talet.
|
| |