Vem stöttar Lasse?

Inlägg #1: Postat: 2004-07-26 01:08:00
Medi
Lasse får stöd av barnpsyk. Har du inte kollat upp fakta innan du skriver?
Inlägg #2: Postat: 2004-07-26 12:57:00
Larry
Det finns en annan huvudman som har ansvar för att Lasses hälsa och utveckling skall ske gynnsamt och ske utifrån hans egna behov nämligen Socialtjänstlagen och LVU § 2.
Psykiatrin skalla rbete med symptomet det sjuka medans socialtjänsten skall arbete med effekten som sker runt det sjuka d v s Lasses påverkan av föräldrarnas
sjukdomstillstånd!
Inlägg #3: Postat: 2004-07-26 15:07:00
Malin Michea
När det gäller just stöd till barn, minderåriga anhöriga, tror jag att de är ganska noggranna nuförtiden. Däremot kan jag tänka mig att det är svårare för vuxna anhöriga att få hjälp att hantera situationen.
Inlägg #4: Postat: 2004-07-26 23:16:00
Sunny
En fin text. Att ha en sådan hemlighet att bära på för ett barn är blytungt.Psykisk ohälsa är verkligen de anhörigas sjukdom. Enda rådet till en psyksjuk förälder är väl att vara öppen om sjukdommen: Barnet måste få veta att den inte är skamlig.
Inlägg #5: Postat: 2004-07-26 23:19:00
Sunny forts
I min text "Dotter till en alkoholist skrev jag nästan ordagrant vad min nu vuxna dotter Kia sade mig i våras: Hon orkar tack o lov konfrontera. Men utan henns friske o fantastiske pappa hade lasset nog blivit tungt att dra för barnen?
Inlägg #6: Postat: 2004-07-27 09:40:00
Inger
Malin: Jo, precis. När det gäller vuxna så kan man kämpa i motvind för att få hjälp till sin ev. anhörige eller vän. En mycket svårt psykiskt sjuk saknar ju ofta insikt, trots det är det extremt svårt att få någon på tvångspapper idag. Här skriver Sofia om en åttaårig pojke och ställer sig frågan varför pojken - och familjen - inte får hjälp. Och då nämner hon att mamman åker ut och in på "dårhuset" – ett dessutom gammalt ord...
Laddar...