Ensam!

Inlägg #1: Postat: 2004-07-24 14:51:00
Hej
Jag känner igen mig i din text. Jag vet inget mer om dig men..För mig lättade det när jag insåg att jag inte rimligen kunde veta vad andra tyckte, tänkte och förväntade sig av mig. Det fanns endast i min föreställngsvärd. Det hjälpte mig att slappna av och inte va så räddd. Så med övning i spänn av, långsamt steg för steg började livet öppnas.
Inlägg #2: Postat: 2004-07-24 15:27:00
Stefan_B
Modigt av dig att våga vara såpass självutlämnande i din text. Jag känner igen mig själv en del i det du skriver, med den skillnaden att jag trivs väldigt bra i min relativa ensamhet. Därmed har jag egentligen inget bra råd att ge, men om du vantrivs med ditt liv så är det oftast bättre att göra något än inget alls...
Inlägg #3: Postat: 2004-07-24 17:39:00
Malin Michea
Känner igen mig mycket. Jag har flyttat till en ny stad och känner inte en kotte. Är du i närheten, ring mig så tar vi en fika! Bra text.
Inlägg #4: Postat: 2004-07-24 19:07:00
Sören Wallsten
Jag är själv rätt ensam. Man måste själv ta kontakt med andra. Jag trodde som du att andra skulle ta kontakt med mig, men så är det inte.

Orsaken till att andra inte vill vara med dig att de inte vet att du finns så att säga. Du måste försöka ta kontakt med andra, t.ex på arbete, förening, kurser m.fl.
Inlägg #5: Postat: 2004-07-24 20:39:00
Johan Wedberg
Ingen ska behöva känna så.
Själv så söker jag ofta ensamhet för att jag trivs med det. Jag vet att trots att man går på diverse kvällskurser och föreningar så kan det ändå vara svårt att få kontakt.
Bor du i Malmö - Lund området så skicka gärna ett mail så kan vi ju fika.:-
Inlägg #6: Postat: 2004-07-24 21:25:00
Sunny
Din text träffade en öm punkt av ett minne. Du beskriver mig i tonåren: Exakt så kändes det! Jag hade verkligen inte en enda människa som var mig närstående.Det gick veckor ,ja månader då jag knappt pratade med en människa. Samtidigt undrar jag lite: Du nämner en sambo?
Inlägg #7: Postat: 2004-07-24 21:52:00
M.E
Jag är också väldigt ensam ibland och mår då dåligt. Jag har perioder av social ångest, så det är jobbigt att ha ens ytliga kontakter. Men jag har samtidigt börjat acceptera min sociala ångest som en del, om än en jobbig del av mig just nu. Det är inte mig det är fel på och det är heller inte ditt fel att du är ensam. Maila om du vill.
Inlägg #8: Postat: 2004-07-25 08:54:00
Millan
Känner faktiskt också igen mig en hel del i det du skriver. Ensamhet är något man skäms över, vilket också försvårar de nya kontakter man eventuellt skulle kunna ta. Det andas lite desperation. "Vilken konstig typ hon måste vara som är utan vänner"antar man att folk skulle tänka. Du nämner också en sambo. Om en partner är ens enda kontakt är det lätt hänt att man blir lite "mycket" för honom också. egen erfarenhet av det Krångligt!
Inlägg #9: Postat: 2004-07-25 15:22:00
Pär Eriksson
Detta var bland det bästa jag läst.
Bara det. Inget mer.
Inlägg #10: Postat: 2004-07-25 17:16:00
ensam
Du har en sambo? Jag tycker inte synd om dig, jag avundas dig.
Inlägg #11: Postat: 2004-07-25 17:29:00
sandra
Tyckte mycket om din text. Väldigt bra skrivet. Tyckte själv att det var jättehemskt när jag precis flyttat upp till Sthlm, och i princip bara kände min sambo där. Men det kan ordna sig. Gamla kompisar flyttade dit och jag lärde känna många på universitetet. Så ge inte upp, kompisarna finns där någonstans och väntar på dig.
Inlägg #12: Postat: 2004-07-25 22:02:00
Alf Carlsson
Lysande. Låt ingen ta ensamheten ifrån dig, du beskriver den i bästa tragikomik. Låt istället din ensamhet konfrontera fler situationer och berätta dom...här finns absolut en publik som tittar i samma spegel.
Inlägg #13: Postat: 2004-07-26 14:29:00
Thomas L. Aabo
Mycket modig text. Använd det modet till att bygga ett nätverk av vänner.
Inlägg #14: Postat: 2004-07-29 03:44:00
Frexwix
Jag vill inte vara elak på något sätt, men... Om du som du skriver är en öppen person så skulle folk ta kontakt med dig, och du med folk. Jag vet för egen del att jag skulle försöka ta kontakt med någon som är ensam på ett fik. Jag har gjort det förr och jag lär göra det igen. Inte bara för att vara snäll, utan också av den anledningen att jag fått oerhört mycket tillbaka de gånger det har hänt. Är du i Mariestad någon gång så hoppas jag att vi ses på något fik.
Laddar...