Inlägg #1: Postat: 2004-07-22 13:17:00
|
Tom |
För flera år sedan publicerades en artikel i DN där de förklarar hur de tänker. Mycket obehaglig läsning. Jag hittar den inte nu men finns säkert i arkiv."Demokratisk" ingick även i namnet DDR. Inte hjälpte det :-
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-22 14:24:00
|
Rolf Nilsson |
Hej Tom! Jag fick leta länge i ordlistan efter ordet demokrati, för jag visste att det fanns ett ord en gång i tiden som hette så.
Och ordet solidaritet finns inte i bland våra politikers så vältaliga ordförråd idag. Skulle politikerna agera hälften så mycket som dom pratar så skulle alla människor vara lika mycket värda för länge sen. Mvh
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-22 15:13:00
|
Daniel |
Är det inte rimligt med någon slags motprestation om man skall få ett gratis boende, t.e.x att inte använda alkohol och droger i bostaden?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-22 16:09:00
|
Anna Drangel |
"Varför ska människor som är så utsatta redan att de tvingas bo i portar, offentliga toaletter ---vara helt drogfria för att sedan få en egen lägenhet, när denna helt snedvridna regel inte gäller alla andra människor i vårat samhälle?"
Vilka "andra" syftar du på Rolf? Om
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-22 21:41:00
|
Inger |
Det sorgliga är, som jag ser det, att man behandlar hemlösa som en homogen grupp; med samma bakgrund och ev. problem. Man saknar helt enkelt kreativa och flexibla lösningar. Det finns ju en del hemlösa som varken vill eller klarar av att bo och leva ett "Svenssonliv". En del önskar bara en liten "hydda" i skogen men då säger ju politikerna: Så kan man ju i n t e bo!"
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-23 00:57:00
|
Nykter idag |
Så resonerar bara förnekande alkisar,fyllda av självtillräcklighet och storvulenhet. Bostadslösheten är en konsekvens av superiet, eh ?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-07-23 02:29:00
|
Malin Michea |
Glad att se att du kämpar på. ;-
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-07-23 15:25:00
|
nykter i dag |
När jag söp var jag bra att ställa krav och se mig som offer för omständigheter, de rika, de besuttna osv.Med den långa, ibland tunga nyktra vägen kom bostad etc. Så många andra, nyktra i dag kan vittna om detta. Korken i flaskan är början, men nödvändig för det andra. Obekväm syn, med nödvändig. Passar inte klient/offer/sossetänket!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-07-23 21:53:00
|
Sunny |
Vi behöver kanske ett svenskt Chritiania????
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-07-31 19:20:00
|
Anna Li |
Sammanfattningsvis kan man säga att de som klarar av att ordna, betala och sköta/behålla ett eget boende självklart får lov att dricka alkohol i sitt hem. De som däremot redan misslyckats med det och som vill att "någon annan" ska fixa och kanske även betala åt dem får finna sig i att det medföljer vissa krav då. Inte speciellt orimligt eller odemokratiskt.
|
|