Inlägg #1: Postat: 2004-07-18 02:39:00
|
Kommwnt |
RNS och staten med flera har gjort stor skada genom tokförbud och skräckpropaganda. Många står nu illa rustade för att hantera den veklighet som faktiskt finns där ute. De har velat trolla bort den för de blev rädd. Vi är levande människor det hade de glömt!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-18 06:56:00
|
Johan Wedberg |
Jag önskar att du läst min text.
Knark liksom det mesta av den nöjeskräm som sakta trycks på oss dödar upptäckarlusta och nyfikenhet.
Jag önskar att du förstått att allt det där bara syftar till att göra oss till "lyckliga" passiva konsumenter som okritisk bara tar in mer och mer av innehållslösa illusioner.
Jag kan påpeka för dig att Staten är med i detta i och med Systembolaget och Svenska Spel.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-18 09:29:00
|
Kevin |
Kära Johan,
Vad du måste förstå är att när svenska staten eller RNS pådyvlar resten av befolkningen sin sk sanning, vilket innebär minskae dedemokratiska rättigheter jämförelsevis med droganvändare i andra EU-länder... Då har vi ett STORT PROBLEM med en allmänt utbredd moralpanik och defacto kvarstår, Psykedeliska droger har gått hand i hand med mänsklighetens utveckling.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-18 20:33:00
|
Bergmark |
Vad men än anser om saken. Antidrogpropaganda är bortslösade pengar. Nu tror dom tyvärr är deras antirökkampanjer äntligen gett resultat efter 30 år. I själva verket är det tack vare mobiltelefonerna som folk inte röker längre.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-19 05:23:00
|
Johan Wedberg |
Kevin. Hur kan svenskar ha mindre demokratiska rättigheter än droganvändare i Europa?
Väldigt länge har bruk av droger funnits, men frågan är ifall de stora landvinningarna inom vetenskapen orsakats av dem.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-19 05:26:00
|
Johan Wedberg |
Bergmark. Antidrogpropaganda som det ser ut idag är meningslöst. Men jag gissar väl att RNS får stöd av en del "Det ska vara rent på gatorna"-msänniskor.
|
|