Nekat visum för palestinskt lag

Inlägg #1: Postat: 2004-07-16 14:41:00
US
Arrangerande BK Häcken i Göteborg gjorde allt för att få även det palestinska laget till Sverige. Dubbelmoralisterna i Migrationsverket sa nej och därmed blev det seger för Israels propaganda. Det israeliska laget har skapats av Perescentret och laget kallas Peace Team. Sionisterna har ockuperat palestiniernas land och för att permanenta denna ockupation skapar man t.ex. den här sortens propaganda. Jag har ett minne att tyskarna hade något liknande i sina ockuperade länder.
Inlägg #2: Postat: 2004-07-16 14:42:00
US
Man bör anmärka att i ledningen för Perescentret Fredscentret finns inte en enda palestinier. Däremot finns i ledningen och bland sponsorerna gott om f d ministrar i Israels regeringar, bl.a. förre polisministern Mosha Shachel och bland de internationella märks den siste apartheidledaren i Sydafrika de Klerk, flera ministrar från USA och företagsledare från västvärlden. Svennis säger, jag är inte politiker, jag är fotbollstränare. Jag tillägger att Svennis är en bricka i ett politisk spel.
Inlägg #3: Postat: 2004-07-16 14:43:00
US
Palestinska Myndighetens Idrottsministerium skriver i ett svar på frågan om Gothia Cup om dess syn på Peace Team: ”.…bara ett lag kan representera Palestina och delta i tävlingen under den Palestinska fanan.” Migrationsverket stoppade laget…!
Laddar...