Inlägg #1: Postat: 2004-07-15 21:58:00
|
Sara M |
Jag har själv fött två barn. Första gången, som de flesta andra passivt förlitande på personalens kunnande. Blev bl.a. uppmanad att krysta som när du går på toaletten.
Vilket jag nu vet är helt felaktigt och också gjorde att jag sprack mycket smärtsamt! ....
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-15 21:58:00
|
Sara M |
.Andra förlossningen hade jag, tack och lov blivit upplyst om den riktiga psykoprofylaxen genom Anna Wahlgrens Barnabok och trots bristfällig träning lyckades jag genomföra förlossningen smärtfritt fram till själva utdrivningsskedet då jag tappade kontrollen p.g.a min förra smärtsamma erfarenhet. Detta har gjort mig övertygad om att det med rätt och regelbunden träning är fullt möjligt att föda barn utan smärta, men inte utan ansträngning. ..
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-15 22:00:00
|
Marcus |
Allt är omöjligt om man tror att det är omöjligt allt är möjligt om man tror att det är möligt
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-16 10:06:00
|
Sunny |
Sara: Det mesta beror ändå på hur barnet ligger. Själv föddes jag med baken först Typsiskt migo min mamma förlät mig aldrig. För att kunna föda hemma som jag gjort måste man kolla den saken innan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-16 14:21:00
|
SaraM |
Med att föda utan smärta menar man inte att man ska föda hemma. Metoden går ut på ett nära samarbete mellan läkare, assistent, pappan och mamman. Detta nära samarbete finns tyvärr inte i sverige och gör det hela en aning svårare.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-16 21:33:00
|
Sunny |
Jag vet. Du hinner med ganska många olika personal om din förlossning drar ut på tiden. Därför är det lugnare hemma.Med sin man kan man ju förhoppningsvis sammarbeta.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-07-20 15:13:00
|
Anna Li |
Allt är inte möjligt om man tror det är möjligt. Det är den värsta klyschan jag vet. Det är inte möjligt att bli frisk från ALS eller Alzheimer bara för att man tror det är möjligt.
|
|