Inlägg #1: Postat: 2004-07-14 20:53:00
|
Kevin |
Hej Karo! Det stämmer säkert på en hel del. Vad jag dock försöker belysa är den allmäna grå atmosfären i Sverige, hur alla "polisar" varandra, ingen ler i t-banan, alla ser rädda och nedtryckta ut, Den svenska depressionen av ett understimulerat samhälle där avundsjuka och misstänksamhet står högt i kurs.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-15 13:05:00
|
Karo |
Ofta anpassar man attityden för att berättiga det liv man lever. När jag som du gör sökte kickar hela tiden föraktade jag alla moralister och tyckte folk var stela och tråkiga. Idag lever jag kanske lite mer händelsefattigt och anpassar värderingarna efter det. Det är kanske lika dumt åt båda hållen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-16 11:08:00
|
Kevin |
Jag är inte felfri, en människa som vem som helst. Moralister är tråkiga om de inkräktar på min frihet-för att de tycker sig ha moraliskt rätt, detta är inte vidare demokratiskt. I en rättvis värld skall alla få vara så som dom vill. Om man inte skadar någon så skall man ha frihet. Har vi det idag?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-09 11:03:00
|
Kent |
Ett j-vla tjat det ska vara om sura miner i tunnelbanan! Alla som vill gnälla på svenskar tar upp det och tycker att dom är j-vligt fyndiga. Jag har åkt tunnelbana i jag vet inte hur många städer i hela världen och jag ser f-n ingen skillnad! Vissa är glada andra är sura. Så ser livet ut i Sverige och i världen.
|
|