Inlägg #1: Postat: 2004-07-12 17:56:00
|
Sunny forts |
En sann story: Min fostermor Född 1899 hade en äldre syster som under ett besök i hemmet blev ihjälkörd i byns enda taxi. Det knackade på dörren i natten o några fulla gubbar skrek: Elsa har kört ihjäl sig. Var ska vi lägga na?De bar henne på en gammal dörr. O pappan svarar kort: I vedbon.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-12 18:11:00
|
Lennart |
Sunny.
Roligt att bli uppskattad.
På de första krogarna jag jobba dog ägarna. Vi personal fick stå ute på gatan. när likvagnen, följ av de sörjande, stannade hästarna och stod stilla en stund för vi skulle säga farväl. Idag lite makabert. Då, liksom din förtäljning helt naturligt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-12 20:55:00
|
Sunny |
Ja Lennart i dag har döden blivit tabu. De flesta dör på sjukhus o många unga har inte ens sett en död människa. Förr tillhörde döden livet: Den var en naturlig konsekvens. Själv hade jag mina barn med när jag vakade vid en dödsbädd: på vilket sätt det präglat dem vet jag inte riktigt men de vill att vi gamlingar ska få dö hemma. Jag instämmer men har ingen brådska. Jag gillar faktiskt att leva!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-12 23:38:00
|
Lennart |
Sunny.
Min hustru hade tolv syskon. Hennes bror gick bort i våras. Nu är hon ensam kvar. Vi känner nu att tiden närmar sig. Men gläds för varje dag vi får vara tillsammans. 46 bara 4 år kvar till guldet. Ha det.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-13 17:52:00
|
Sunny |
Det är tragedien med att bli gammal: De som hade många förlorar en efter en. Min gamle fosterpappa blev nästan 87 o hade varken syskon eller andra jämnåriga kvar.Exet som bara är 8o har mist alla sina kompisar o 4 syskon för länge sedan. Jag är ju polygamist men inte så ombytlig: Exet 1 har jag levt i 42 år med,exet 2 tillkom för 25 år sedan.Vi firade alltihopa på Rolfs 80 årsdag.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-13 17:55:00
|
Sunny |
Jag riktigt känner efter hur lycklig jag är som får ha kvar mina kära varenda ny morgon! Fast jag hade det bra på ett annat sätt oxå: Jag hade varken familj eller andra vänner under barn o ungdomstiden så jaq har inget att förlora nu när mina jämnåriga förlorar föräldrar eller syskon.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-07-14 14:39:00
|
Lennart |
Sunny.
Helt rätt. Vi är lyckliga som kan stiga upp om morgonen.
" Två 80 åringar blev bundna vid sina sängar i natt. Bytet för de två rånarna 800:- Bägge vårdas på sjukhus. I vår ungdom behövdes inga lås. Stackars framtid. " Ha det
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-07-16 21:57:00
|
Sunny |
Jag läste om sama rån.Det är verkligen lågt att ge sig på gamla o barn.
|
|