|
Inlägg #1: Postat: 2004-07-15 15:56:00
|
|
saga |
Ja, unga killar hamnar verkligen i skymundan i dagens jämnställdehetsdebatt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-15 17:05:00
|
|
Lennart |
Vad skulle världen vara utan män i all dess former och skepnader? Tack för att ni finns.
Sofia.
Förr höll jag talet till kvinnan, härskarinnan och värdinnan.
Nu lapar jag i mig de vackra orden.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-15 19:06:00
|
|
oliktänkande |
Det finns så mycket mansförakt idag.. Media är full av texter som behandlar män som problem, och så undrar de varför pojkar presterar sämre och sämre i skolan? Fram för mer jämställdhet och mindre feminism.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-15 21:47:00
|
|
Björn |
Men här inställer sig precis samma fråga som när tjejers utseendefixering diskuteras: vem är det som ställer kraven? Vad innbär det egentligen att "duga som man är"? "Samhället" ställer inga krav, det är det ju individer som gör.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-16 07:26:00
|
|
Johan Wedberg |
Skönt att någon förstår en när man kämpar med sin tvättbräda, ler mot kvinnor man möter och får tillbaka meddelandet "Du-Ska-Inte-Tro-Att-Du-Är-Något".
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-16 14:54:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Efter att sedan min tonårstid på sjuttiotalet alltid fått höra i medierna att mitt kön är roten till allt ont, är din artikel en varm fläkt i ett kyligt klimat.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-07-16 14:59:00
|
|
Chris.X |
Helt otroligt bra skrivet. Visserligen så självklara ord, men ändå behöver de upprepas tills diverse feminister slutar rapa upp sin smörja om att det-är-jätte-jätte-synd-om-oss-kvinnor. Jag VET att det finns massor med intelligenta analyserande och tänkande kvinnor som ser vad som händer i media. Men ni syns inte så ofta. :o/
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-07-16 15:45:00
|
|
pUs |
Tack.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-07-16 16:51:00
|
|
Krieg |
Tack för en fin artikel!! Skiter i gymet idag, tar en öl, sjunker ned i soffan. Tänker på alla trevliga och uppskattande kvinnor som finns......
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-07-17 01:33:00
|
|
Robert |
Träffande artikel. Detta kan visserligen bero på andra saker också, men jag känner många män som har resignerat inför den press du talar om, och som inte längre söker kontakt med kvinnor. Vi lever någon slags munkliv utanför resten av samhället och försöker att skapa en alternativ mening i tillvaron istället för att satsa på familj.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-07-17 16:58:00
|
|
Magnus |
Tack! :
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-07-18 03:01:00
|
|
Komment |
När svenska staten hävdar radikalfeminism som mänsklig sanning inser man att vuxenhet och mognad inte är samma sak som anpassning.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-07-19 02:38:00
|
|
Chris |
Först, Jenny, tyvärr är det ju så att Aftonbladet och Expressen till stor del ÄR jämställdhetsdebatten idag. Debatten som pågår i mer "seriösa" eller "akademiska" medier når ju sällan tyvärr ut till gemene man. Vilka är nu dessa medier, anyway?
Även om det här var en väldigt bra artikel så tror jag att ålder och/eller livserfarenhet är den enda boten mot brist på självinsikt/acceptans av sig själv.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-07-19 02:40:00
|
|
Chris 2 |
Media kommer alltid vrida bilden åt den ena eller eller andra hållet, och det kommer alltid finnas därtill hörande "samhällsideal", vare sig vi vill det eller inte. Yngre personer kommer p g a mindre livserfarenhet alltid vara mer benägna att ta till sig det som står i pressen.
Om ett par årtionden finns säkert en stark "maskulism" rörelse som motvikt till dagens strömningar om dessa fortsätter.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-07-31 03:20:00
|
|
Qvinna |
Det är väl fritt fram för killarnas tidningar Café och Slitz att ta upp killars problem osv men dom tycks hellre vilja visa plastpattar, kan väl inte vi tjejer hjälpa. Det är också fritt fram för killarna att skriva bättre på prov, prestera bättre, ingen har hindrat dom. Dom kan också välja att sluta kalla tjejer för hora osv. Bara att sätta igång.
|
| |