Inlägg #1: Postat: 2004-07-07 18:37:00
|
Malin Michea |
Problemet är att många kvinnor idag inte kan eller helt enkelt inte har lust att leva den sortens liv där den egna personen alltid kommer i första hand. Och jag upplever att dessa kvinnor har blivit något av ett skämt för den hippa, feministiska offentligheten.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-07 18:42:00
|
Malin Michea |
Jag vill väcka frågan: Finns det fortfarande plats i samhället för alla sorters kvinnor? Måste alla kvinnor ändra sina liv och attityder för att kunna hänga med i det "nya" samhället?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-07 18:46:00
|
Malin Michea |
Varje kvinna har rätt att skapa sig en karriär och ett välstånd, men är det fortfarande varje kvinnas rätt att låta bli, utan att bli tittade snett på?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-08 00:05:00
|
Sunny |
Jag tycker nog att det är åtskilligt flera män som lever som du beskriver? Men både män o kvinnor kan i dag göra ett val. Det var omöjligt för bara några generationer sedan.Vi har ingen rättighet att försöka pracka på andra vårt eget val.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-08 17:09:00
|
Kiko |
Ja. Men Michea är inte intresserad av att göra "satir" över män. Det som är genomgående i hennes artiklar är hatet mot det egna könet och det ständiga fiskandet efter gillande från män. Har det verkligen undgått någon?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-08 17:54:00
|
Malin Michea |
Att jag ens försöker...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-07-08 18:04:00
|
Malin Michea |
Om jag hade velat sänka mig till din nivå, Kiko, skulle jag vilja säga att du lider av penisavund. Det är trots allt bara en av oss som har stake nog att stå för sina åsikter med sitt riktiga namn.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-07-08 18:06:00
|
Malin Michea |
Hade jag hatat mitt eget kön, som du säger, skulle jag överhuvudtaget inte bry mig om att skriva artiklar om jämställdhet. För det är vad denna artikeln handlar om. Åh, förlåt...du kanske inte förstod det?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-07-08 18:09:00
|
Malin Michea |
Och vad gäller "fiskandet efter gillande från män"...Det finns betydligt enklare sätt att skaffa sig gillande från män än att slita häcken av sig med att skriva en massa artiklar hela dagarna, samtidigt som man skriver en bok, går på starka mediciner och sköter om sin lägenhet.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-07-08 18:12:00
|
Malin Michea |
Sanningen att säga är jag riktigt jävla trött på den här skitkastningen, både i kommentatorsforumet på sourze och i de mail jag får. Vad rör sig i huvudet på människor som du? Rör det sig överhuvudtaget? Har du så dåligt självförtroende att du bara kan få kickar över att försöka få andra att må så dåligt som möjligt? Ynkligt. Patetiskt.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-07-08 18:19:00
|
Malin Michea |
Men för all del, jag kan börja skriva artiklar där jag räknar upp hur många kvinnor som blir mördade varje år, jag kan oja mig över stringtrosans skadliga effekt på samhället och jag kan uppmana mina medsystrar att hålla varann i handen och gråta en skvätt över att allt är så jävligt. Det är väl det ni vill ha, antar jag...
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-07-08 18:38:00
|
Malin Michea |
Äh, fuck it. Jag tänker ta semester.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-07-09 15:12:00
|
Adam |
Lite semester behöver vi alla. Detta var det första inlägget jag läste på denna site och det var lysande, så lova att komma tillbaka utvilad med nya friska tag. Bry dig inte så mycket om gnälliga kommentarer - ju bättre du skriver desto fler sådana kommer du att få.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-07-10 01:56:00
|
Sunny |
Att "fiska män" finns det mycket enklare metoder att ta till: Det vet varje kvinna. Så svar 5 är rent nonsens.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-07-10 21:43:00
|
Qvinna |
Finns det många hemmafruar? Jag känner inte en enda. Jag kan hålla med dig Malin om att allt som anses som traditionellt kvinnligt ses ner på, som att ställa upp för andra, sin familj utan att få ngt tillbaka. Min din väninna Sofia är ju en kvinna som till 100 vill ta för sig.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-07-11 12:32:00
|
Malin Michea |
Schh...egentligen är jag på semester. ;- Men jag ville svara dig ändå. När jag skriver "hemmafruar" syftar jag den typ av kvinnor som du beskriver, alltså kvinnor som prioriterar familj och hem. Jag tycker att alla ska göra vad de vill och trivs med.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-07-15 11:58:00
|
Marcus |
Jag upplever inget hat i Malins artikel..... hon har gjort en otrolig bra gestaltning av en typ av kvinna som är vanlig idag, som inte alls är en ytterlighet.... det finns lite att putsas på men det är inte mycket att det stör....
|
|