Inlägg #1: Postat: 2004-07-07 17:09:00
|
Alf Carlsson |
Fotboll är en LAGSPORT, som kräver strukturer och oegennyttigt arbete för en gemensam sak. Individen måste offra sig för kollektivet och kollektivet måste låta individen briljera. Segern är signerad Otto Rehhagel tränare. Dirigentens betydelse för symfonin har aldrig känts mer påtaglig.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-07 17:14:00
|
Alf Carlsson |
Hej Lollo! Den där Carlsson byggde en helt annan bild än Kyreus om vad framgången bestod av i syfte att lämna en ny infallsvinkel, en ny reflektion vilket i sin tur hade som mål att få människor att ytterligare ta sig en funderare. Nu är inte det helt lätt i förhållande till Kyreus som verkar ha etablerat sin egen lilla församling. -Se upp med det, att skaffa sig auktoriteter, inte minst i religiösa sammanhang, har ställt till problem förr.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-07 23:38:00
|
Alf Carlsson |
Tyvärr har Kyreusmobben, anförda av Kyreus själv i första kommentaren, styrt om inlägget till något helt annat än vad som avsågs, nämligen att anmäla avvikande mening vilket borde vara både en Sourzisk rättighet och skyldighet...om man nu har en avvikande mening.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-07 23:40:00
|
Alf Carlsson |
Obsevera att jag delar Kyreus uppfattning om Saddam och att det är det han visar i sina texter jag reagerar på, inklusive kommentarerna. Jag kände inte mannen igår och kommer inte att känna mannen imorgon.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-07 23:42:00
|
Alf Carlsson |
Fattar du bättre nu Lollo eller hade du redan bestämt dig innan om "den där carlsson"?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-08 12:25:00
|
Lollo |
Du skulle skrivit en egen artikel om Dina perspektiv. Kyreus tog ju fram som jag uppfattat det, att spelare måste gå på vilja och inte gamla meriter. Ditt snack är ju något helt annat. Varför skrev Du inte en egen text isatf att hacka på prällen?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-07-08 13:40:00
|
Louise Lollo |
Har kollat prällens text en gång till. Två gånger bekräftar han din tes. Dels till sign Marcus P och även till dig i slutsatsen att din nya/kompletterande tes är "harmonisk". So whats all the fuzz??
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-07-08 21:44:00
|
Alf Carlsson |
7>>"2004-07-05 18:48
Alf vill gärna kommunicera! Nu fick Du det; din slutsats är - harmonisk!" -Kyreus lämnar detta som svar på mitt första och tänkta enda inlägg. Han sätter sig och blickar nedåt istället för att värdera det sakliga innehållet och gör man det mot mig blir man flådd levande.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-07-08 21:49:00
|
Alf Carlsson |
8>>A."Alf vill gärna kommunicera!" -Vad är det för utomordentligt skitsnack och framförallt, vad har det med Kyreus fjäderlätta EM-testamente att göra eller mitt svar? B. "Nu fick Du det;" -Är han inte klok? "Fick Du det"? Har jag bett om lov och vem utfärdar tillståndet? Är det Gu..Kyreus? -Ser du inte Lollo? Eller ser du bara vad du vill se?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-07-08 21:54:00
|
Alf Carlsson |
6>> Egen text? -Ja, jag tyckte ämnet var färdigältat, så när som på min lilla anspråkslösa avvikande mening. I övrigt har Regalskeppet SHQ skött EM på ett alldeles tillräckligt och förträffligt sätt, på samma sätt som omvänt räcker med Kyreus inlägg om Saddam och ev. dom. jmfr. J.Jakobsson, som borde läsa mer än han skriver.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-07-08 21:59:00
|
Alf Carlsson |
Kyreus själv förstår allt detta, tro inget annat. Kyreus är i vissa delar en begåvad man, men han spelar mycket fult när han blir ifrågasatt. Läs NOGA Lollo, så hittar du min poäng.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-07-08 22:01:00
|
Alf Carlsson |
...med risk för att synpunkten betraktas som "oförskämd", så att hela artikeln ryker. Jag menar, det har hänt förr när fasaden flagnade.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-07-09 05:23:00
|
Elisabeth |
svar 11:Ar det nedvardera,skanda smutskasta och hana i ens liv,historia och framtid som galler,det ska man tala" ingen ar perfekt"resonomanget.Man ar val inte gjord av glas.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-07-09 09:57:00
|
Alf Carlsson |
Inlägg >>1 är mitt bidrag och den nivå som JAG vill ha kring denna artikel. Tyvärr tillät inte Kyreus det >>8.
|
|