Inlägg #1: Postat: 2004-07-07 13:41:00
|
Biff |
Jag tyckte den var bra faktiskt. Kanske inte slagkraftig, eftersom de flesta redan vet att det Malin skriver är sant. Men jag kan aldrig bli påmind för många gånger om att kvinnor egentligen fortfarande vill vara snälla och omhändertagande, som de alltid har velat, precis som jag vill att de ska vara. Karriärskvinnor är bara sexobjekt. "Manligheter" med snygga kroppar som man kan trycka kuken i.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-07 15:24:00
|
Torchy |
Jag skulle vilja säga att satiren var just både slagkraftig och fyndig. "Livets multisportare" var t ex en klockren formulering. Per Ws motvilja mot textens budskap gör honom antagligen inkapabel att uppskatta Micheas författarskicklighet. Det är synd, eftersom han därigenom går miste om god läsning.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-07 15:30:00
|
Torchy |
Efter 5 år på handelshögskola så har jag lärt känna tillräckligt många av dessa människor för att veta att fenomenet är ganska utbrett nuförtiden. Jag har ingenting emot dem, men kan ibland känna att de antagligen förlorar mer än de vinner genom sin strävan efter att uppnå deras värdering av perfektion. Detta gäller dock både männen och kvinnorna som har dessa ideal.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-07 22:26:00
|
Malin Michea |
Nej, det är inte riktigt min grej, va, att vara fyndig? Verkar som om mitt budskap aldrig går fram när jag väljer att linda in det...Hmm. Ska nog hålla mig till torra debatterande texter i fortsättningen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-07 23:14:00
|
sonny liston |
torchy, jag tycker att ditt senaste inlägg luktar självrättfärdigande för att du själv gav upp karriären redan på gymnasiet.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-08 10:50:00
|
Jenny |
Malin, det finns väl ingen anledning att ge upp! Jag, personligen, tyckte att det var enormt stereotypt- du vet, urmodern mot karriärkvinnan. Jag tror att du bara hade behövt spetsa till det, för att kräva mer av läsaren.
Här ska minsann inte ges upp. Att skriva om är det riktiga skrivandet, vet du. Säger de som vet.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-07-08 11:25:00
|
Torchy |
Sonny liston: På vilket sätt anser du mot bakgrund av mitt senaste inlägg svar 3 att jag gav upp min karriär i gymnasiet..? Man upphör aldrig att förvånas över nivån på debatten i detta forum..
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-07-08 11:39:00
|
Malin Michea |
svar6>> Å andra sidan, hade jag INTE gjort personen i texten stereotyp så hade ju texten blivit ett direkt angrepp på alla "karriärkvinnor"...vilket många redan har uppfattat den som. Jag försökte fånga en tendens i samhället genom att visa den ur en fiktiv, överdriven persons perspektiv.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-07-08 11:50:00
|
Torchy |
Malin: De flesta kommentarer du fått på denna text verkar vara positiva så tänk inte för mycket på kritikerna utan fortsätt skriva som du gör, eftersom du gör det bra. Man lyckas alltid irritera några när man skriver satiriska texter, det är ofrånkomligt.
|
|