Inlägg #1: Postat: 2004-07-05 18:48:00
|
*KY* |
Alf vill gärna kommunicera! Nu fick Du det; din slutsats är - harmonisk!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-06 00:19:00
|
Alf Carlsson |
*KY* vill gärna recensera! Nu fick han det; Din recension är - positionerande och därmed också provocerande. Artikeln behandlar Greklands framgångsmedicin och jag tycker du är på fel spår, vilket uttrycks på ett för mig mycket milt sätt mellan raderna. Belasta mig inte med annat...din kredit är inte stor.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-06 11:19:00
|
*KY* |
Hej Alf! Visst vill man skriva "spetsigt", det Du kallar - /öh!/ - provocerande. Jag läser gärna spetsiga artiklar. Som kanske framgår mellan raderna är min åsikt i texten ett spelarperspektiv. Ditt tillägg är väsentligt. Väsentligt är också trunkbärarna, kockarna, fruarna hemma mm. Ja, mycket avgör succen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-06 12:30:00
|
Alf Carlsson |
Ok, jag ska ge detta en, EN chans."1. Fotboll spelas med huvudet
2. Fotboll spelas med hjärtat
3. Fotboll spelas med viljan" - ALLA lag har dessa punkter i sig och OFTA konkurrerar punkterna inbördes. Spel med hjärtat sker t.ex på hjärnans bekostnad.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-06 12:35:00
|
Alf Carlsson |
Hjärna, hjärta, vilja - blod, svett och tårar bla,bla,bla - Detta har ALLA. Det som skiljer är organisationen, diciplinen och talangen, vilket jag påtalar utan att nedvärdera, men du kunde inte nöja dig med det.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-07 00:53:00
|
Malmöjurist |
Ursäkt Alf, men du verkar vare sig läst inlägget eller om du läst det förstått innehållet. Greklands framgångsmedicin kan man nog avhandla rent fotbollsteoretiskt på SvFF. Ky´s inlägg handlar om viljans seger över ointresserade divor som väntar på att någon annan skulle göra grovjobbet. Tyvärr var "någon annan" på semester under EM...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-07-07 00:57:00
|
Malmöjurist |
Alf, om KY sedan skulle behöva en personlig inläggscoach så skulle nog inte du vara så väl lämpad för den delen. Ni verkar ha lite olika abstraktionsnivå i "tänket"...
Sammanfattning- Gå någon annastans Alf, gnällspikar är aldrig konstruktiva att lyssna på. Sourze är inte för destruktivitet.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-07-07 08:46:00
|
Alf Carlsson |
6>>Ky har fel. Tittar man t ex på Figo, så slet han kopiöst, MEN HAN GJORDE DET PÅ EGEN HAND. 7>>Kan man vara mer konstruktiv än att lämna sin syn på artikeln? ...annars är det kärt att "Kyreus vänner" går in och skyddar.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-07-07 08:49:00
|
Alf Carlsson |
4>>Jag gav det en chans, men jag är inte säker på att vare sig Kyreus eller hans "Malmöjurist" om det nu inte är samma person tog chansen att utveckla artikeln utifrån dess innehåll. Istället får jag känslan av att det är "Kyreus vänner" som trycker in stjärnor till felaktiga nivåer.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-07-07 08:55:00
|
Alf Carlsson |
1>>Jag recenserar artikeln, Kyreus recenserar mig, d v s detta gör en man som skriver om att vända andra kinden till i "Älska Totti". I mitt "tänk" håller inte Kyreus måttet. Han hinner inte försvara sin etik, förrän han själv bryter mot den och det är förmodligen därför som "förlåtelsen" är så viktig i hans tjänsteutövning. I min värld kallas det dubbelmoral.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-07-07 08:59:00
|
Alf Carlsson |
6>>Det mest destruktiva, oavsett innehåll, är nog ändå alla ynkliga halvfigurer som inte har modet att skriva under sitt eget namn. Är du rädd att sammankopplas med Kyreus eller är du bara rädd för din egen skugga?
|
|