Kungareklam - en fantastisk idé

Inlägg #1: Postat: 2004-07-05 20:01:00
Lars Nilsson
Att sätta den dåliga psykvården och annat elände i samhället i motsatsställning till monarkin är naturligtvis bara tok. Då kan man lika gärna utropa: lägg ner Operan och Dramaten och förbättra långvården. Och varför inte populistargumentet nr 1: sänk riksdagsmännens löner och skicka pengarna till Afrika!
Inlägg #2: Postat: 2004-07-05 20:49:00
Alf Carlsson
1>>Nej, nej, nej; sänk riksdagsmännens löner och skicka pengarna till MIG! 0>>"monarkin är en del av vårt kulturarv" -det är Statens järnvägar också, Televerket, och Vattenfall - ändå slås dessa kulturärvda institutioner sönder för att bli mjölkkossor åt pyramidspelare. Hur förklarar du det då Lars Nilsson? På skånska blir det: Fy fan va´du e dum i huet.
Inlägg #3: Postat: 2004-07-05 21:37:00
Lars Nilsson
Visst. Det finns finns säkert dom som anser att Hyresgäströrelsen och Konsum också är omistliga kulturarv. Så varför skulle det inte finnas en Alf som anser att SJ är en kulturärvd institution. Särskilt om man som Alf, är lokförare!
Inlägg #4: Postat: 2004-07-06 08:16:00
Per W
"Monarkin är en del av vårt kulturarv", vilket nonsensargument!Det var väl enväldet, adelns privilegier, dödsstraffet, feodalväldet, dalern, statskyrkan, ståndsriksdagen mm mm också.
Inlägg #5: Postat: 2004-07-06 08:18:00
Per W
Och eftersom det går så lysande för NOKIA, så är väl republik att föredra rent affärsmässigt ;-
Inlägg #6: Postat: 2004-07-06 08:48:00
Alf Carlsson
4>>Lars Nilsson utnyttjar dumheten som demokratisk rättighet och ser förmodligen inte hur dessa "kulturarv" genomgår en renässens. Åtminstånde enväldet, adelns privilegier,feodalväldet, ståndsriksdagen. Dödsstraffet väntar sannolikt runt dörren. Frågan är väl bara motivet; Försvar av privilegiesamhället eller revolutionens blodbad. I vilket fall som helst så är idioten Nilssons kulturarvsargument på plats.
Inlägg #7: Postat: 2004-07-06 20:40:00
Lars Nilsson
Märkligt att en som både är "dum i huet" och "idiot" och som har "nonsensargument" kan få intellektuella giganter som Alf och Per W att bli uppretade. Man tackar för uppmärksamheten.
Inlägg #8: Postat: 2004-07-08 07:22:00
Per W
Vad? Jag uppretad? No way. Jag tyckte kulturarvet var ett nonsensargument bara. Och "dum i huet" vet jag inte om du är, men eftersom du är en av dessa som på ett outgrundligt sätt använder Alfs hedervärda yrke som något sorts argument mot honom så lutar det nog åt det hållet.
Laddar...