|
Inlägg #1: Postat: 2004-07-02 13:51:00
|
|
Per W |
Och inte söka arbete, menar du?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-02 15:47:00
|
|
Anna Li |
Jag håller med Per W om att det är ganska svårt att gå på jobbintervju med barn i släptåg. Det kan även vara ganska svårt att ringa och författa jobbansökningar också. Därför är det en rimlig nivå att man som arbetssökande får ha sina barn på dagis en viss tid. Även för barnens skull kan det vara bra att få vara med andra jämnåriga barn en viss del av sin tid.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-02 23:17:00
|
|
Sunny |
I mitt svar berättar jag om hur vi löste det för mitt barnbarn. Hon fick gå på dagis 15 tim/veckan o på så vis träffa kompisarna medan föräldrarna helt ängade sig åt lillebror.På så vis blir hon inte utanför nu i höst när hon ska börja igen: 2 års uppehåll är en evighet för ett så litet barn.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-04 20:19:00
|
|
Lars Nilsson |
Klart att skattebetalarna skall stå för fiolerna när föräldrarna störs av barnen i den milda grad att man inte ens kan skriva en jobbansökan. Dessutom borde det finnas nattdagis för de arbetslösa för hur skall man annars sköta sexlivet? Nån fritid och avkoppling skall man väl ha som arbetslös! Det här borde v och mp gå till val på.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-04 20:24:00
|
|
Lars Nilsson |
Och förresten vet ju alla människor att barn inte blir normala om dom inte får gå på kommunalt dagis. Det är ju själva grunden för att bli en god medborgare att tidigt få lära sig att den som skriker högst är bäst.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-05 07:52:00
|
|
Per W |
Jag har själv aldrig varit arbetslös, men jag är övertygad om att jag inte skulle uppleva det som jag hade "fri tid" eller kunde koppla av.
Däremot ställer jag som skattebetalare krav på att arbetslösa på heltid med all energi söker jobb.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-07-05 07:55:00
|
|
Per W |
Om arbetslösa på delar av sin tid kan ha barn på dagis och därigenom snabbare kan få ett jobb, så är det säkert samhällsekonomiskt lönsamt. Att aktivt söka jobb är mer än "skriva en jobbansökan".
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-07-05 17:47:00
|
|
Sunny |
Min dotter sökte nytt jobb i veckan. Först var de 10 st som skulle komma en förmiddag. Sedan var de 3 st "finalister" som djupinterdjuvades i över 3 timmar en annan dag. Hon har ju inga barn men jag tänkte på svärdottern med deras 3! En omöjlighet utan barn tillsyn. jo hon fick jobbet
|
| |