Barn o pälsar till sommarförvaring!

Inlägg #1: Postat: 2004-07-02 12:29:00
sten
För övrigt tycker jag att det äckliga ordet kvalitetstid när det gäller barn bör utmönstras
Inlägg #2: Postat: 2004-07-02 13:35:00
Sunny
Det finns så helt olika situationer bland föräldrarna så man ska nog akta sig för att dömma ohört? Särsklit ensamma mammor o lågavlönade flerbarnsföräldrar har inte råd med 4-5 veckor semeter. I det gamla samhället ryckte de äldre ofta in men i dag bor de kanske långt borta ifall de finns. Så är det kompisarna. Dagens barn har ofta sina kompisar på dagis eller i förskolan.
Inlägg #3: Postat: 2004-07-02 13:48:00
Thomas L. Aabo
Väldigt bra ämne. Själv blev jag förvånad över ett upprop i Malmö där arbetslösa krävde dagisplatser. Är man hemma kan man väl ta hand om sitt barn.
Inlägg #4: Postat: 2004-07-02 15:29:00
Anna Li
När det gäller små barn som går på dagis så finns helt enkelt inget sådant som kvalitetstid! Det är bara kvantitet som gäller. Och man behöver inte göra ngt annat än att bara finnas där. Tänk att det finns föräldrar som inte vill vara med sina barn, tänk att det finns föräldrar som inte verkar veta hur de ska umgås med sina barn utan tror att de måste "göra" någonting hela tiden. Stackars, stackars barn tänker jag.
Inlägg #5: Postat: 2004-07-02 15:29:00
Anna Li
och ett litet p.s, jag kan förstå om verkligt ensamstående gör på detta sätt i 1-2 dagar för att hinna saker som de inte har möjlighet till annars
Inlägg #6: Postat: 2004-07-02 22:21:00
stig
I ett regleringssamhälle gäller det att söka de förmåner som finns. Att det börjar gå rejält snett ser vi nu när det t.o.m, är vanligt att det finns föräldrar som tar chansen att bli av med barnen till billigt pris.
Inlägg #7: Postat: 2004-07-04 01:32:00
Malin Michea
Jag är ju bara 20 år och har ingen erfarenhet av att vara förälder...Men jag hoppas innerligt att jag, den dagen jag får barn, inte kommer att känna att jag måste ha semester från dem också när jag är ledig....Bra artikel, viktigt ämne.
Inlägg #8: Postat: 2004-07-09 18:04:00
sten
Hurra efter 5 veckor funkar det! Hade en montör från Flextronics igår. Han bytte en port på statiomen och sen gick modemet men jag fick inte upp nån sida."Fel på Pc:n trodde hanVar inte så bra på datorer"Till min förvånoing ringde Telia när jag var på promenad. Väntade sen 40 min på support.Sen gick det på 2 minuter. Det borde Flextr-mannen ha kunnat fixa, han satt i telefonsupport hela tide
Inlägg #9: Postat: 2004-07-10 15:34:00
sten
Nu börjar tidningarna fyllas av insändare som framhåller det viktiga att slippa barnen på semestern. Inte minst på Aftonbladets debattsida, feminismens högborg
Laddar...