Låt Saddam leva!

Inlägg #1: Postat: 2004-07-02 03:19:00
Sibelius
I rättvisans namn borde hans medbrottslingar ,i USA administrationen som beväpnade honom ,också ställas framför samma Irakiska domstol .Det var ju i huvudsak Irakier som dödades med dessa vapen.
Inlägg #2: Postat: 2004-07-02 14:50:00
Magnus
Det var ju den här mannen som hade det urusla omdömet att sätta rubriken "Leve Saddam!" på en appell - här på Sourze - alldeles efter att Saddam hade gripits. I princip är jag också emot dödsstraff, men i det här fallet är det lika viktigt att irakierna får ett avslut med denna blodiga epok, och jag kan inte säga att jag brinner för att vi ska placera S. i ett irakiskt "Spandau" för en miljon dollar årligen.
Inlägg #3: Postat: 2004-07-02 15:20:00
*KY*
Ursäkta Magnus! Hur citerar Du? Den rubrik jag använde förklarade jag också: nämligen: Låt Saddam leva. Det är en väsentlig skillnad mot vad vissa menar nämligen "Hylla Saddam", eller hur?
Inlägg #4: Postat: 2004-07-02 15:46:00
Jan E
Magnus: Antingen är man för eller emot dödsstraff, man kan inte vara bådadera. Och ett avslut i form av en livstidsdom är lika mycket avslut som en dödsdom. För övrigt är den kostnad som det skulle innebära att hålla honom inspärrad en fis i rymden jämfört med vad hela Irakäventyret har kostat. Slobbo kommer förmodligen få livstid, detsamma borde gälla för Saddam.
Inlägg #5: Postat: 2004-07-02 23:00:00
Sunny
Jan: Din ståndpunkt här är den enda anständiga ifall jag får använda ett så omodernt ord?
Inlägg #6: Postat: 2004-07-03 19:37:00
Mike
Jan E demonstrerar sit begränsade intellekt som vanligt. Naturligtvis kan man vara emot saker i princip utan att ha en fundamentalistisk inställning som inte tillåter några avsteg från de principerna. Men JanE har kanske smittats av de fundamentalister han så ivrigt försvarar när det gäller t.ex. palestinafrågan.
Inlägg #7: Postat: 2004-07-03 21:50:00
Joahn
Att hålla på principer är inget fel alls. Särskilt inte när det gäller dödsstraff. Jag tycker såhär: Om man kan ta livet av en människa själv, då kan man väl vara för dödsstraff, men om man inte kan det, är det inte det väldigt mycket dubbelmoral?
Inlägg #8: Postat: 2004-07-04 23:48:00
Sunny
Exakt Joah
Laddar...