|
Inlägg #1: Postat: 2004-07-01 10:37:00
|
|
Malin Michea |
Väl talat Sunny.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-01 11:30:00
|
|
Per W |
Djur skall naturligtvis behandlas väl, MEN sluta med att kalla dem "familjemedlemmar"! Då kan man tro att du värderar deras liv lika högt som dina barns eller din mans. De är husdjur!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-01 12:35:00
|
|
Magnus |
Väl talat Per.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-01 15:03:00
|
|
Thomas L. Aabo |
I en studie i England framgick det att många kvinnor i ett val mellan mannen och hunden föredrog hunden.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-01 17:00:00
|
|
Ilona B |
ett djur ÄR en familjemedlem! för en del den enda familj de kanske har. o för barn som far illa kan djuret vara den enda tryggheten i livet. men att förmänskliga djur är fel. en katt är en katt o en hund en hund o de ska leva efter sin arts förutsättningar. o med er inställning till djur grabbar, är det knappast underligt att kvinnor föredrar hundar...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-01 21:56:00
|
|
Per W |
Svar 4: Självklart, hunden "älskar" ju en utan att man behöver antstränga sig mer än förse dn med mat.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-07-01 21:57:00
|
|
Per W |
Svar 5: Vad är det för fel på min inställning, jag gillar ju djur. Så mycket att jag beslutat att inte skaffa ett.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-07-02 00:15:00
|
|
Sunny |
För mig är mina djur familjemedlemmar!Som du skriver Per: Av ett djur får du villkorslös kärlek. Jag hade bara 2 relationer med andra individer under min barndom o det var inga fosterföräldrar o inga andra barn utan 2 st hundar! Mina hundar värdesätter jag högre än de flesta människor. Jag blandar dock inte i hop känslorna med dem för mina barn eller mina män eftersom det är helt olika kärlekar.Men alla har inte många barn o 2 gubbar!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-07-02 07:36:00
|
|
Ilona B |
all heder åt ditt beslut Per W! just för att du är smart nog att inse att även om man gillar djur, kanske man inte kan ha ett för det. om fler tänkte som du, vad gäller den biten, kanske vi skulle slippa alla övergivna, vanskötta djur.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-07-02 08:42:00
|
|
Per W |
Svar 8: Man får inte kärlek av djur, men underkastelse eftersom man är flockledare och "skafferi". Men det är inget fel med det om det tillfredsställer en människas behov av kärlek.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-07-02 14:01:00
|
|
Sunny |
Per: Har jag rätt när jag tror att du inte lever med husdjur? Helt klar är att hundar älskar någon o ogillar någon annan i familjen. Mina hundar har altid varit dåliga på just underkastelese men jag har väl inte fostrat dem till det? Katter går inte att fostra till underkastelse alls. De väljer vem de vill tillhöra. Således är "min" katt egentligen exets eftersom den bara tolererar mig när han är borta.Fast jag matar den.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-07-02 14:07:00
|
|
Sunny |
Vi är ju ett kollketiv här o hundmatningen är inte min avdelning. Men Bamse följer mig som en skugga: Sätter jag mig ner försöker han hela tiden backa upp i mitt knä: Han väger 80 kg Han ligger brevid min säng o "kollar" mig flera gånger om natten: ibland störs jag av hans våta nos i sömnen. Kramar jag någon försöker han att tränga bort vedebörande: Han vill ha mig för sig själv. Men jag tog honom vid endast 9 veckors ålder så han tror nog att jag är hans mamma?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-07-02 16:51:00
|
|
Ilona B |
jodå, nog skiljer både hundar o katter på folk o folk. i bästa fall är de likgiltiga, i värsta fall kan de bli dyrt för djurägaren...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-07-02 23:52:00
|
|
Sunny |
Ja verkligen! Rn tidigare hund jag hade bara hatade en av sonens vänner. Barnen,som älskade att kela med hunden, förstod inte allvaret som tur var men själv hade jag hjärtat i halsgropen.Vet inte varför för det var den snällaste lille kille man kan tänka sig?
|
| |