|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-29 16:44:00
|
|
SHQ |
Allbäck skriker alla som ett bot på målbristen i kvarten. Jag är inte så övertygad att det hade förändrat något: Jag sade - tro det eller ej - i förlängningen till en kompis Crister som somnar på golv efter två liter Marquez de Riscal att Zlatan skulle
bränna sin straff. Allbäck emellertid är inte den målspruta som alla vill ge sken av. Han provades i Bari och floppade.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-29 16:44:00
|
|
SHQ forts.. |
Allbäck går att likna väldigt mycket med Tomasson. Precis som med Tomasson så spelade han i Herenveen i ett system med tre ytterforwards, en släpande och alla bra bollar gick till honom. Precis som med Tomasson så flyttade
han till England och har där uträttat fuckall. Tomasson fattade ju vad som gick snett och återtog rollen hos Feyenoord och hans steg tillbaka till Holland blev två framåt för att sluta upp I Italien.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-29 16:45:00
|
|
SHQ... |
Allbäck är jämngammal, inte långt ifrån trettio, och han skulle ha vänt om för länge sedan. Men, men han kommer att göra en finfin season hos en Allsvensk eller Dansk klubb och han kommer att fortsätta att ösa in mål mot dåliga nationer i landslaget. ...Om inte han vill styra om och lära om nu och hoppas på Forwardens Indiansommar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-29 16:45:00
|
|
SHQ... |
Långt svar men du får ett preview av den kommande krönikan. Lev gott Sten!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-29 23:55:00
|
|
Niklas J |
SHQ, inläst på Mackan ser jag. För det första har han redan passerat 30. För det andra: Han provades i ett bottenlag som Bari, skaffade sig erfarenhet och kom tillbaks till Sverige och sköt Allsvenska mål så det stod härliga till. Minns med välbehag två stycken på Bajen säsongen -99, när tokfega Söderbröder skulle spela låskolv. Det gick la sådär, som vi säger i Götlaborg.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-30 00:00:00
|
|
Niklas J |
Därefter tog han steget vidare till Holland, ett land jag med välbehag besökte 2001. Vem talade den fotbollsintresserade mannen på gatan om när det gällde svenskar i ligan? Namnet började inte på Z, om du förstår min franska. Allbäck ville utvecklas vidare, han ville testa sina vingar i en bättre liga det finns ju andra forwards i landslaget som kört på i lika bra/dåliga ligor som den holländska, inga namn.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-06-30 00:03:00
|
|
Niklas J |
För detta har Mackan lönats surt, med rätt efterhängsna skador, men han har trots allt hunnit med ett antal viktiga mål som räddade kvar Villa i PL säsongen 2002/2003. Att inte göra ett sista byte framstod som sinnesslött av L-T, när Allbäck varit inblandad i mål eller målsituationer i samtliga de tre matcher han hoppade in i, samtidigt som Z hängde med huvudet.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-06-30 00:05:00
|
|
Niklas J |
Dock: Någon straffskytt har Marcus Allbäck aldrig varit. Jag har sett honom missa två viktiga straffar i Allsvenskan, samt en i landslaget. Det räcker för att jag INTE hade velat se honom som straffskytt i Hollandsmatchen. Som målskytt under förlängningen, däremot, hade han varit lysande.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-06-30 08:27:00
|
|
SHQ |
Yep. Jag misstod mig på hans ålder. Däremot tycker jag inte alls att Z hängde med huvudet. Jag är inget större fan av Z tro det eller ej men om det är något som är hans trademark så är det att han inte hänger med huvudet när han haft det jobbigt mot en försvarare. Kolla bara på Italien matchen eller Ajax vs. Inter.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-06-30 08:28:00
|
|
SHQ |
Att han skulle vara mer lämplig som en straffskytt påstår jag väl ändå inte. Han har lagt straffar dock men inte som ordinarie.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-06-30 08:29:00
|
|
SHQ |
Däremot är jag ganska övertygad att han inte skulle fått mycket uträttat mot Holland. Dels för att han inte är en man för de stora matcherna. Titta bara på VM. Dels för att spelet inte passade honom. Han är ingen forward som kan spela när hans lag har trycket på.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-06-30 08:31:00
|
|
SHQ....forts. |
Utan mer när laget har ett direktspel och kommer med fart. Det gjorde vi inte alltid. Visst kan han göra mål och har målat för Villa men skall han få fortsätta i landslaget får han nog ha en indiansommar.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-06-30 08:32:00
|
|
SHQ |
Det är ju kul att du besökte Holland och pratat med Allbäck vilket jag tror din franska vill påskina men med det vill du ha sagt vadå....
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-06-30 08:32:00
|
|
SHQ |
Nej Elmander in. Allbäck out. I say.
|
| |