Feministen - en fjollas bästa vän

Inlägg #1: Postat: 2004-06-28 19:44:00
Urban
Heteromän jagas, det räcker ju med att öppna en tidning för att inse det. Jag skiter i det numera, för jag står utanför det där eftersom jag som bög är definierad som offer och utsatt minoritet - rena lottovinsten i dessa dagar ;- och har fullt upp med mina egna "strider". Insåg bara att rabiata feminister mycket väl kan få alla snubbar som bara har ett uns av bög och ett uns av stolthet i sig att att "byta sida" pga. alla smädelser och kränkningar från feminister.
Inlägg #2: Postat: 2004-06-28 19:46:00
Urban
Allt ideologiskt resonemang tar sig förr eller senare praktiska uttryck varför jag numera följer könskriget med spänning. to be continued..
Inlägg #3: Postat: 2004-07-01 14:32:00
Marcus
Du skiter i det.... finnt då skall jag sluta försvara bögar varje gång någon bög jagas, då skiter jag i det. Jag jobbar som lärare på skolor . Jag försvarar ofta bögar ... Jag tror att jag skall skita i det nu för jag är inte bög.....

Ursäkta mig men jag börjar undra om ditt bögeri har gått över i en idiotisk och sjuk egocentrighet som gör mig illamående.
Inlägg #4: Postat: 2004-07-01 14:35:00
Marcus
Ditt resonemang är på pricken det som många minoriteter bögar och andra hade under nazityskland.
Jag är inte Jude så jag bryr mig inte.
Jag är inte handikapad så jag bryr mig inte.

Det slutade med att det sen inte fanns några kvar att försvara dig själv.

"När Nazisterna kom och tog bögarna och jag är bög, då var det ingen kvar som kunde hjälpa oss, för nazisterna hade redan tagit alla andra."
Inlägg #5: Postat: 2004-07-01 14:36:00
Marcus
Jag står för människovärde alla människor skall respekteras oavsett kön folkgrupp eller sexualitet.
Men du skiter i hetromännen och hejar på feministerna, det tycker jag är sjukt.
Inlägg #6: Postat: 2004-07-01 14:42:00
Marcus
Jag har som sagt alltid försvarat bögar man jag tror jag skall skita i det nu, ju mer jag tänker på det så är bögar, extremt självupptagna och har väldigt liten respekt för andra människor. Min närmaste vän, han hatar redan bögar det har vuxit fram säger han. Han har precis som jag varit öppen och haft massor av bögkompisar. Men han har tröttnat.
Är det hit du vill komma?
Eller vill du ha ett samhället där alla försvarars för sitt människovärdes skulll?
Inlägg #7: Postat: 2004-07-01 18:26:00
Urban
Fast det där sista som du skrev stämmer inte riktigt in på mig: Jag är tvärtom extremt lyhörd för andra människor och deras val och åsikter och har full respekt för dem. Det hindrar mig dock inte att ibland ha en radikalt annorlunda åsikt, vilket många tolkar som självupptagenhet och provokation.
Inlägg #8: Postat: 2004-07-01 18:32:00
Urban
Min upplevelse av icke självupptagna personer är fö. att de har en irriterande förmåga att inte låta folk få vara i fred och leva sina egna liv som de själva vill. Därför är bögvärlden i många stycken ett under av frihet, jämfört med andra "världar", eftersom det är extremt högt i tak i den kulturen.
Inlägg #9: Postat: 2004-07-01 18:33:00
Urban
Antagligen är det också därför som många bögar inte har brytt sig om böghatare som din kompis och det starka förtrycket som finns/ har funnits då den egna kulturen varit/ är en radikalt frihetlig hemvist. Egocentricitet, som jag iofs inte ser som något negativt då jag gillar folk som "vågar" vara egocentriska, är ju delvis också en effekt av att vi varit paria och inte, som en massa andra grupper, har kunnat förlita oss på några andra krafter än våra egna.
Inlägg #10: Postat: 2004-07-01 19:28:00
Marcus
Faktum kvarstår. Att om du hetsar feminister på mig så får du mig emot dig.
Om du skiter i mig då skiter jag idig.
Jag frågar igen. Vore det inte bättre om du brydde dig om mig och jag brydde mig om dig?
Svara på dom frågorna istället för att svamla om högt i tak i bögvärlden.
Inlägg #11: Postat: 2004-07-01 20:28:00
Urban
Till att börja med: jag hetsar inte feminister mot dig, det gör de så bra själva! Jag står mest vid sidan av och reflekterar samt häpnar över det som håller på att hända. Jag bryr mig om alla grupper som det hetsas mot - där ingår heteromännen mer och mer - eftersom jag avskyr mobbning och lynchmentalitet. Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att detta könskrig har ett underhållningsvärde ;-
Inlägg #12: Postat: 2004-07-02 12:46:00
Jon B
Visst har "kriget" underhållningsvärde, även för oss förkättrade gubbslem.
Laddar...