Inlägg #1: Postat: 2004-06-29 12:23:00
|
Mandy |
Det var bättre förr, Ju förr dess bättre! En god socialdemokrat är en död socialdemokrat. Rösta på Sverigedemokraterna!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-29 12:46:00
|
ip |
Fler som tror att Sourzered sitter
och privatspanar på ip-nummer och
kommentarsfält?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-30 08:48:00
|
sten |
Du kopplar ihop och jämställer sossarna/politikerna med facket.Naturligt för fd kollektivanslutna. Jag har jobbat i ett fack sen -77. Medlemmarna är med pga den nytta de får eller kan få om de råkar illa ut.Vi har ingen anknytning till ngt pol parti.När jag var medlem i Krogfacket fick jag inget intryck av ngn kraft. Jag hade alltid mer än de löner som stod i avtale
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-30 21:53:00
|
Sunny |
Jag delar din syn på den försvunna idealismen.Särskilt märkbart inom folkhemspartiet ,givetvis, men även inom de liberala i dag Folkpartiet De var ju med om att kämpa för en del sociala reformer såsom allmän o kvinnlig rösträtt. I dag är de alla ämbetsmän utan vare sig moral eller ideal.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-01 11:23:00
|
Mona |
Visionerna kvävdes ganska snart i sin linda...Felet med SAP m.fl. partier är, att de aldrig förstått att social trygghet måste byggas under-
ifrån, att det måste finnas ett GOLV i samhället, så att de som hamnar i medicinska gråzoner inte kommer i kläm, och blir sjuka i onödan. Åt helvete med dagens karriärhungriga maktpolitiker!!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-01 15:13:00
|
Thomas L. Aabo |
Sossarna och Per Albin uppfann inte folkhemmet det gfjorde de konservativa i Tyskland under Bismarck. Dessa konservativa idéer tog de konservativa i Sverige till sig. Sedan tog även sossarna till sig dessa tankar.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-03 04:22:00
|
Sanningssägaren |
Du utnyttjade ju fattiga kvinnor som var tvungna att prostituera sig jorden över så det är väl inte mer än rätt att du får lida nu på ålderns höst? Sluta gnälla och var en karl för en gångs skull.
|
|