Det feministiska bokkrossartricket

Inlägg #1: Postat: 2004-06-27 14:38:00
Stefan_B
Jodå. Däremot är det svårare, kanske omöjligt, för mig som man att "uppleva" feminismen på samma sätt som en kvinna.
Inlägg #2: Postat: 2004-06-27 19:41:00
Sunny
Du har fel. Många män känner samma vrede över orättvisor o särbehandling när det gäller kön som när det gäller rasism. Ingen man jag umgås med delal upp folk i kön. I alla fall inte mina vänner. Bekanta o grannar kan man ju inte alltid välja.Bland de saker mina män engagerade sig i var delad vårdnad,pappaledigt,fri abort, bättre förlossningsvård ,bra dagis etc. Samt självklarheter som lika lön men där är vi inte ännu.
Inlägg #3: Postat: 2004-06-29 04:03:00
Jack
Jag kan förstå einsteins Relativitetsteori, jag var den enda i min klass som gjorde det. När jag jobbar som skådespelare och spelade pyskopat förstod jag faktistk Hitler och kunde till och med kännna empati för honom. Men feminismen den har jag aldrig förstått. Den är en gåta.
Inlägg #4: Postat: 2004-06-29 11:31:00
ML
Tuulas påstående är på sätt och vis helt riktigt. Hon glömde dock påpeka att inte heller män kan "förstå" feminismen. Det beror på att dagens feminism inte sysslar med argument i första hand utan med tro och känsla och därför snarast är en religion. Och religioner förstår man inte. Man tror på dem eller tror inte på dem. För min del tror jag inte på feminismen.
Inlägg #5: Postat: 2004-07-06 10:34:00
Peter
Varför, Tuula, kan en man inte förstå feminismen?
Laddar...