Inlägg #1: Postat: 2004-06-25 18:45:00
|
SHQ |
Jag har själv blivit häktad i Grekland och har en del erfarenhet i ämnet. Just därför har jag intresserat mig för detta fall.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-26 13:02:00
|
P |
Har du blivit häktad i sverige också? Vad jämför du med? Jag funderar på om en grek som häktas i sverige för försök till mord får en human behandling. Tror att det kan vara lika illa i sverige.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-26 13:03:00
|
P |
Det som diskuteras är ju för övrigt medias rapportering av det hela. Man framställer Calle Jonsson som helt oskyldig helt godtyckligt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-27 00:24:00
|
SHQ |
Jag tror inte jag behöver ha blivit häktad för att kunna dra en sund jämförelse. Jag har en kompis som knegat fem år på häktet. Kan du tala om för mig vart massmedia har skrivit att han är oskyldig eller gjort sådana antydningar? Det är många läsare som gjort den tolkningen själv Butt inräknad och sen håller andra ansvariga.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-27 00:26:00
|
SHQ forts.. |
Att sedan Calle SER UT som en blond, blåögd, naiv och oskyldig Svensk tonåring hjälper ju till med sådana tolkningar. Läs lite HRW och Grekland vettja..bara ett tips så där.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-28 11:55:00
|
Per W |
Massmedia tidningar och TV har hela tiden spridit bilden av en oskyldig svensk pojke som det korrumperade, inkompetenta grekiska rättsystemet satt klorna i.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-06-28 15:28:00
|
Olle |
Per W måste vara svenskfientlig. Helt sjuka inlägg här och var på Sourze där han hävdar andra "rasers" överlägsenhet, allt ifrån intelligens och annat. Knäppgök och rasist är han.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-06-28 16:23:00
|
Biff |
En blond svensk kille ser per automatik oskyldigare ut än en mustaschprydd turk, för svenskar Kalla det smygrasism eller vad ni vill, men så är det, inget att hyckla med. Calle framställs alltså oskyldig i svenskars ögon så fort hans ansikte visas, oavsett vilka syften tidningarna har.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-06-30 09:01:00
|
SHQ på svar 6 |
Men kan du ge ett exempel på vad som skrivits eller sagts? Jag tycker det låter som att du TOLKAR massmedias skriverier och nyhetsclip som att de försöker förklara honom oskyldig men det är inte riktigt samma sak.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-07-01 13:48:00
|
Per W |
Svar 9: Jag har då inte läst eller hört något om de grekiska myndigheternas syn på saken.
Svar 7: Olle kan tydligen inte läsa, då jag endast brukar förneka att Sverige och svenskar skulle var överlägnsa den övriga världen. Sverige och svenskar är OK men inte alltid bättre.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-07-01 13:50:00
|
Per W |
Forts. Den slutsatsen grundar jag på erfarenheter av bla resor till ett 40-tal länder och av att ha bott och levt utomlands.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-14 00:29:00
|
Victoria |
Varför har du inte höst de Grekiska myndigheternas syn tror du, du beresta människa?
Det kan väl aldrig vara så att de helt och fullt tar avstånd från domstolens handlande? Grekiska myndigheter har stora problem med domstolarna i den grekiska övärlden, men kan tyvärr inget göra pga att domstolarna är självständiga precis som i Sverige. Döm inte baserat på det du tror är du snäll!
|
|