"Här halshuggs gisslan"

Inlägg #1: Postat: 2004-06-24 00:38:00
Anders
Ja du.. jag hittade Aftonbladets artikel och den inleds med "Här chockas miljoner sydkoreaner." Om det är så att denna avrättning har engagerad hela Korea känslomässigt, då ser jag en stark koppling till att visa bilden på hans gråtande syster. "CHOCKAD Kim Suns syster Kim Jung-Sook gråter förtvivlat efter dödsbudet."
Inlägg #2: Postat: 2004-06-24 00:43:00
Anders
Menar du allvar med din artikel här med något "förhastade" slutsatser? Det ser snarare ut som en terroristkramares försvarstal. Det är helt okey att du kan angripa aftonbladets kommersialism, med godisluktande toapapper etc. Men att du kritiserar att de visar lidandet hos mannens familj och döljer informationen att detta engagerat hela Sydkorea tycker jag är illa. Ett av kraven från terroristerna var dessutom att ”att Sydkorea skulle dra tillbaka sina trupper från Irak”.
Inlägg #3: Postat: 2004-06-25 13:39:00
sandra
Intressant att läsa dina åsikter. Själv delar jag artikelförfattarens åsikt; att det inte finns någon anledning för atftonbladet att visa bilden. Att människor vill se bilden på en gråtande syster tvivlar jag inte på, däremot tycker jag att man kan ifrågasätta om det är försvarbart att publicera den. Skulle man själv som anhörig vilja bli fotograferad och publicerad i en liknande situation? Jag skulle inte vilja det.
Inlägg #4: Postat: 2004-06-25 16:47:00
Sunny
Sandra: Inte jag heller!
Inlägg #5: Postat: 2004-06-29 11:26:00
Anders
Sandra: Har du själv sett/läst artikeln i Aftonbladet? Aftonbladet har all anledning i världen att visa den bilden om de inte ska förminska artikeln till en notis på sistasidan i tidningen. Människor blir annars avtrubbade av att läsa om människor som dör kors och tvärs om man aldrig visar baksidan att det faktiskt är en tragedi för många människor.
Inlägg #6: Postat: 2004-06-29 11:28:00
forts.
I detta fallet avrättades en oskyldig människa på ett grymt och förnedrande sätt. Deras krav var helt orimliga och de ville verkligen skära halsen av denna korean.
Inlägg #7: Postat: 2004-06-29 11:35:00
forts.
Dessa handlingar får oss att undra om Irakier och andra liknande folk klarar att styra sig själva eller om det verkligen är så att det behövs en diktator med riktigt hårda nypor samt hårda religiösa lagar och regler överallt där muslimer finns för att fred och ordning ska hållas?
Inlägg #8: Postat: 2004-06-30 01:21:00
Orvar
eh, det är bättre de spränger ihjäl varandra.
Laddar...