Är jag prostituerad nu?

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2004-06-23 10:12:00
Magnus
Helt rätt!
Skulle någon erbjuda mig €250 så skulle jag också göra det. Sen om det är prostitution vet jag inte, men även om det vore det skulle jag göra det. Som sagt, lättförtjänta pengar och du skadade ingen. :
Inlägg #2: Postat: 2004-06-23 10:26:00
Jan E
Visst utförde du en sexuell tjänst mot betalning och det är definitionsmässigt att räkna som prostitution – om än dock tillfällig. Men det skulle vara intressant att veta var din gräns går?
Inlägg #3: Postat: 2004-06-23 11:55:00
Stefan_B
Gissningsvis rörde det sig om en sexuell tjänst för fransmannen ifråga så ja, det var nog prostitution, om än inte av den vanligare typen. Att du fick en kick av det är väl heller inte så märkligt, inget är svart eller vitt, inte ens prostitution. Jag kan tänka mig värre sätt att tjäna 250€ än ditt... som att tvätta soptunnor t.ex. *hemska minnen*
Inlägg #4: Postat: 2004-06-23 12:03:00
Anders
Kissbögar har man ju hört talas om. En byggarbetare berättade om sina ungdomsdagar i Stockholm på 70-talet.. "Kan ni kissa i min ficka? Du får en hundring"... frågade en vuxen man vid Odenplans tunnelbaneingång.. han gjorde det. På senare dar när han tog en promenad i Humlegården kom en annan man smygandes upp vid honom "Kan du runka av mig för en tjuga?" - Den killen fick en fetsmäll i stället.
Inlägg #5: Postat: 2004-06-23 12:57:00
Marilyn
Japp, det var prostitution och din vän som förmedlade kontakten var hallick. Fick han något för besväret? Din franske kund beskriver dig säkert som den där "svenska pisshoran", men så länge du inte lider eller skäms över det så är väl ingen skada skedd. Nu slipper framtida skvallerjournalister rota i ditt förflutna när du blir rik och berömd författare. Du har ju redan lagt korten på bordet.
Inlägg #6: Postat: 2004-06-23 13:12:00
Michael Lundahl
Klockren artikel igen. : En intressant frågeställning som ställer till huvudbry för motståndarna: vad är egentligen prostitution? Visst, stereotypfallen är lätta att kategorisera som prostitution... men långt ifrån alla fall är stereotypa. Dessutom tycker jag det var modigt att skriva detta. :
Inlägg #7: Postat: 2004-06-23 14:00:00
Florence
Bra!!!
Artiklar ska kittla både knoppen,och kroppen,moralen och tankegångarna! Håller med Michael.L ,men sen vet man ju aldrig om saker är självupplevda eller bara fiction,och det spelar ju egentligen ingen roll!
Inlägg #8: Postat: 2004-06-23 14:47:00
FraK
Amsterdam, gotta love it! Och ja, det var en sexuellt tjänst.
Inlägg #9: Postat: 2004-06-23 15:10:00
Pollidor
Sofia.
Visst är Du det.
Gör som jag sälj aldrig din kropp för pengar. Det finns ju så mycket juveler här i världen. Varar längre.
Inlägg #10: Postat: 2004-06-23 18:20:00
Malin Michea
Hehe. Uppfriskande text. Bara du mår bra och är nöjd och ingen har farit illa så ser åtminstone jag ingen anledning att invända. Heja Sofia.
Inlägg #11: Postat: 2004-06-23 18:38:00
Björn
Om du inte själv mådde illa av det kan det väl kvitta vad det heter. Orsaken till att prostitution betraktas som något som måste bekämpas är att de som ägnar sig åt det i många fall mår illa av det. Men i de fall där ingen inblandad mår illa ser jag inget fel i det hela. Ha så kul på Sverigeresan:-
Inlägg #12: Postat: 2004-06-23 18:44:00
ensam
Jag skulle lätt prostituera mig om jag var tjej, för att dryga ut studiemedlet. Skulle väl gå att vara kräsen med kunderna antar jag, eftersom man inte vore beroende av pengarna. De vore bara en bonus. Men som kille kan man väl bara sälja sexuella tjänster till bögar.. :
Inlägg #13: Postat: 2004-06-23 19:32:00
Britten
Jag gjorde samma sak som du - men jag bajsade samtidigt som jag kissade på honom. Det var här i Sverige och betalningen var sämre än den du fick. Ok - han var nöjd och själv tog jag ingen skada - så någon prostitution var det nog inte.
Inlägg #14: Postat: 2004-06-23 23:53:00
Exeter
Hur snål för man bli? Pissa på en främling för att tjäna lite pengar och i kommentarerna jämföra det med att jobba som sjukvårdare och sen fnissa och känna sig nöjd för att man fått bättre betalt per timme. Vilken djävla pissmentalitet.
Inlägg #15: Postat: 2004-06-24 09:00:00
AC Collin
Alla handlingar man utför utan själ, mot betalning och endast därför, skulle kunna betecknas som prostitution. Så vi har nog fnaskat lite "till mans". Frågan är om själva handlingen, att på begäran pissa på någon, skulle anses mer okej om den utfördes gratis? Ja kanske, om lusten fanns där, hos pissaren. Då blir handlingen mer privat, en sak mellan två vuxna människor. Men när det kommer pengar med i bilden, då provocerar det.
Inlägg #16: Postat: 2004-06-24 11:46:00
Sunny
En bra artikel!!!!Sådana frågor ,o många andra liknande,får man ofta som strippa. Jag har kissat o framför allt sålt mitt urin i flaska Likaså lånat ut mina trosor o mina skor! Väldigt intressant att prata med de här "udda "männen men i ditt fall var det ju språkproblem. En äldre man som regelbundet lånade mina skor berättade att han redan som liten "lånade" sin mammas skor olovandes.Jag har ofta undrat hur vi människor får underliga sexuella preferenser?
Inlägg #17: Postat: 2004-06-24 13:19:00
Thomas L. Aabo
Inte illa pinkat och skrivet
Inlägg #18: Postat: 2004-06-24 13:44:00
HMM
Påhitt eller sant?..:
Inlägg #19: Postat: 2004-06-24 14:15:00
Man Originalet
Håller med de som hävdat att det absolut var fråga om prostitution. Killen fick något slags sexuell njutning/kick av att en tjej kissade på honom, alltså var det en sexuell tjänst. Och den utfördes mot betalning. Sexuell tjänst mot betalning prostitution. Det intressanta i detta är att det visar att den feministiska bilden av att alla prostituerade kvinnor är offer inte stämmer. Tydligen kan prostitution se ut på olika sätt.
Inlägg #20: Postat: 2004-06-24 15:05:00
Biff
Själv blev jag erbjuden pengar för att ta oskulden av en tioårig flicka i kvarteret. 40 spänn, fast jag gjorde det gratis ändå. Är det pedofili om inte barnet lider, är det prostitution om inte säljaren skäms? Blir texten mer intressant om det har hänt på riktigt?
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...